آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

راهنمای نهایی برای عکاسی سیاه و سفید

Black and white photography tips contre jour

تاریخچه عکاسی سیاه و سفید به اختراع عکاسی در سال 1826 برمی گردد. عکاسی رنگی تنها 100 سال پس از آن اختراع شد. هر عکسی که بتوانید به آن فکر کنید، پتانسیل سیاه و سفید بودن را دارد. این فقط به تخیل و چند مهارت کلیدی شما بستگی دارد. این پست به شما نشان می دهد که چگونه از عکاسی سیاه و سفید نهایت استفاده را ببرید.

blackandwhite photography proper

عکاسی سیاه و سفید

تن ها و کنتراست در سیاه و سفید قوی تر است. سیاه و سفید می تواند احساسات را قوی تر از رنگ ها نشان دهد. این به این دلیل است که حواس پرتی را از بین می برد. رنگ می تواند باعث شود روی یک احساس خاص تمرکز کنید، مانند گرما یا سرما. این مقاله می تواند به شما در درک بهتر مبانی عکاسی سیاه و سفید و نحوه استفاده از آن برای ایجاد تصاویر خیره کننده کمک کند. بسیاری از عکاسان و هنرمندان مشهور با عکاسی سیاه و سفید کار می کنند.

black and white vs color photography courtyard

عکاسی تک رنگ در مقابل سیاه و سفید: آیا تفاوتی وجود دارد؟

ممکن است فکر کنید که تک رنگ و سیاه و سفید اصطلاحاتی هستند که معنی یکسانی دارند. در حالی که تصاویر سیاه و سفید می توانند تک رنگ باشند، اما آنها یکسان نیستند. یک تصویر تک رنگ به معنای ثبت «تک رنگ» است. به عنوان مثال، این می تواند سبز، قرمز یا آبی باشد. یک تصویر سیاه و سفید از قبل شامل دو رنگ است. کنتراست و تفاوت فاحش را از بین ببرید و طیف رنگی خاکستری خواهید داشت.

monochrome

تجهیزات عکاسی سیاه و سفید

به کدام لنز نیاز دارم؟

از Fisheye تا Super Telephoto برخی از دوربین های عکاسی خیابانی خاص دارای لنزهای ثابت هستند. از جمله می توان به نمای 28 میلی متری Ricoh GRII اشاره کرد. شما می توانید این لنزها را تغییر دهید. اگر دوربین شما توانایی تغییر لنز را داشته باشد، فوکوس شما چقدر خواهد بود و دوست دارید چه مقدار از صحنه را ببینید؟ عکاسانی که از دوربین‌های DSLR استفاده می‌کنند، از لنزهای با زاویه دید عریض، مانند 11-16 میلی‌متر، تا لنزهای تله‌فوتوی متوسط، مانند 85 میلی‌متر، هر چیزی را انتخاب می‌کنند.

nifty fifty lens niftyfifty4

بهترین لنزها برای عکاسی منظره

قیمت لنزها از 200 تا 2000 دلار متغیر است. برخی از شما ممکن است فکر کنید که هر چه هزینه بالاتر باشد، لنز بهتر است. این در اکثر مواقع صادق است. عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. انواع لنزها با نیازهای مختلف ساخته می شوند. برخی بر نور تمرکز می کنند، برخی دیگر بر انحرافات رنگی و سایر اثرات ناخواسته. تمام موتورها و پردازنده های کوچک هزینه بیشتری را به لنزها اضافه می کنند، به همراه تجهیزاتی که برای ساخت آنها استفاده می شود. طراحی و ماشین آلات مورد نیاز برای ایجاد یک لنز با f/2 گرانتر از یک لنز f/4 خواهد بود. گاهی اوقات ارزان ترین لنز می تواند شگفت انگیز باشد. و گران ترین می تواند ناامید کننده باشد.

lens filters

فیلترهای توصیه شده برای استفاده در عکاسی سیاه و سفید

فیلترهای لنز دوربین به شما کمک می کند تا از عکاسی منظره، معماری یا نوردهی طولانی خود نهایت استفاده را ببرید. برخی از آنها ظرفیت توقف بخشی از نور را دارند تا امکان قرار گرفتن در معرض طولانی مدت وجود داشته باشد. برخی دیگر جزئیات را به آسمان های پر نور و مناطق پر نور اضافه می کنند. عکاسی سیاه و سفید تفاوتی ندارد و فیلترهای رنگی می توانند به بهبود آن کمک کنند. فیلترهای استاندارد Polarising، UV و ND/GND در عکاسی رنگی رایج هستند. با این حال آنها در سیاه و سفید نیز بسیار مفید هستند. این فیلترها به شما کمک می کنند بیشترین بهره را از ابرها ببرید و جو را تنظیم کنید. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تصاویر خیره کننده با نوردهی طولانی بگیرید

black and white photography filters 3

عکاسی آنالوگ سیاه و سفید

اولین فیلم سیاه و سفید آنالوگ در سال 1889 در دسترس قرار گرفت. این به این معنی است که تقریباً 130 سال تحقیق و توسعه برای فیلم انجام شده است که امروز می توانید آن را بخرید. آن‌ها در سناریوهای مختلفی که فکرش را می‌کنید، با سرعت‌های ISO مختلف عکس‌برداری می‌کنند. موارد تخصصی مانند مادون قرمز نیز وجود دارد. نکته منفی این است که ممکن است بخواهید تصاویر را دیجیتالی کنید. برای این کار به یک اسکنر با هزینه اضافی نیاز دارید. بسیاری از علاقه مندان و حرفه ای ها هنوز از فیلم در عکاسی خود استفاده می کنند. این فیلم دارای ویژگی هایی مانند دانه ها و رنگ هایی است که هنوز با وجود دنیای عکاسی دیجیتال بی نظیر است.

best black and white film infrared

نکات تخصصی برای عکاسی با فیلم سیاه و سفید

فیلم دوربین آرد درون کیک است. آیا می خواهید آن را کرکی یا متراکم کنید؟ با گلوتن یا بدون گلوتن؟ وقتی صحبت از عکاسی می شود، هر فیلمی هدف متفاوتی دارد. کنتراست، تن‌ها، جزئیات و میزان نور موجود همگی می‌توانند بر نوع فیلمی که استفاده می‌کنید تأثیر بگذارند.

blackandwhite photography how

چگونه عکاسی فیلم سیاه و سفید را در خانه توسعه دهیم

برای ساختن تصاویر سیاه و سفید خود همیشه به یک اتاق تاریک نیاز ندارید. یک اتاق تاریک ممکن است کنترل کامل را به شما بدهد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن را نداشته باشید. استفاده از اسکنر برای دیجیتالی کردن کار شما، تمام کیفیت های فیلم مانند دانه، دست نخورده و کنتراست را حفظ می کند.

how to develop film 9

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی سیاه و سفید

می توانید از DSLR خود برای عکاسی سیاه و سفید استفاده کنید. یا از آن برای عکاسی رنگ استفاده کنید و سپس تصاویر را بعداً در طول پردازش پس از پردازش تبدیل کنید. راه هایی برای تغییر تنظیمات داخل دوربین وجود دارد تا به خودتان اجازه دهید مستقیم سیاه و سفید عکس بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که روی چیزهای مهم مانند نور و کنتراست تمرکز کنید و حواس شما را پرت نکند.

blackandwhite photography camerasettings

عکاسی منظره سیاه و سفید

چگونه می توان عکس های سیاه و سفید خیره کننده منظره ایجاد کرد در تغییر از رنگی به سیاه و سفید عکاسی منظره چیزهای زیادی دخیل است. کمبود رنگ عامل بزرگی است. ساعت طلایی زمان چندان مناسبی برای عکاسی نیست و اکنون غروب و طلوع خورشید متوسط شده است. توجه داشته باشید ذهن شما باید به نقاط برجسته و سایه ها، محدوده تونال، بافت ها و کنتراست نگاه کند. به این صورت است که می توانید فاکتور wow و بهترین نتیجه را از تصاویر خود دریافت کنید.

blackandwhite photography landscape

چگونه دوربین مناسب خود را برای عکاسی منظره انتخاب کنید

عکاسی از مناظر مستلزم مجموعه ای متفاوت از مهارت ها نسبت به سایر زمینه های عکاسی است. در این زمینه، شما به دنبال ثبت هر چه بیشتر جزئیات با حفظ وضوح بالا هستید. چند نکته مهم در این زمینه وجود دارد. استفاده از نمای زنده، دانش دامنه های دینامیکی و دانستن نحوه استفاده از سنسور DSLR. یک DSLR فول فریم یک انتخاب برتر است. بهترین عملکرد را هنگام محاسبه هزینه، قابلیت استفاده و کنترل کیفیت ارائه می دهد. وقتی همه آنها با هم ترکیب شوند، این بهترین مسیر را برای تصاویر خیره کننده و پویا به شما می دهد.

black and white photography emre kuzu

عکس Emre Kuzu در Pexels

عکاسی پرتره سیاه و سفید

وقتی رنگ‌ها را از صحنه حذف می‌کنید، کلیت آن را تغییر می‌دهید. چیزهایی که دارای رنگ های برجسته هستند اما هیچ علاقه دیگری ندارند در پس زمینه محو می شوند. به این ترتیب سوژه های دارای احساسات در کانون عکس شما قرار می گیرند. پرتره سیاه و سفید دید تصویر را به ابتدایی ترین و واقعی ترین حالت خود باز می گرداند. همچنین مانع از منحرف کردن صحنه های رنگی و آشفته و ربودن تمرکز شما می شود.

black and white portrait 1

نحوه گرفتن عکس های سیاه و سفید حرفه ای

هد شات عمل ثبت یک پرتره است اما فقط از سر و شانه ها. اینها برای نمونه کارها مدل های حرفه ای و هویت شرکتی استفاده می شوند. آن ها شخص پشت پرده را استادانه نشان می دهند. ایجاد آنها آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. مانند هر چیز دیگری، زمان، صبر و کمی استعداد خام راه درازی را می رساند. شما به مکانی نیاز دارید، چه به صورت موقت یا در استودیو، که در آن منبع نور قابل کنترل یک ضرورت باشد.

black and white headshot photography 6

چگونه سبک قدیمی هالیوود عکاس بگیریم

هالیوود نیازی به توصیف ندارد. در دوران اوج خود، در طول سیستم استودیویی در دهه 1940، این منطقه از کالیفرنیا سبک بسیار خاصی داشت. دراماتیک، با کنتراست بالا و احساسی. این تصاویر قدرتمند بودند. این نوع عکاسی با مفهوم میزانسن بسیار سنگین است. آرایش، مو، لباس و استایل بسیار مهم هستند. اینها ایده کمال بدون عیب را دوباره ایجاد می کنند. تبدیل سیاه و سفید نیز مهم است. در ترکیب با ژست‌ها و حالت‌های مناسب، می‌توانید تصاویر قوی و متضاد ایجاد کنید.

hollywood glamour photography girl with hollywood hairstyle

چگونه می توان پرتره های قوی با کلید بالا با الهام از پلاتون ایجاد کرد

آنتونیو پلاتون یک عکاس پرتره مشهور بریتانیایی است. سبک خاص او به قدری متمایز است که با نگاه کردن به یک تصویر متوجه می شوید که عکاس کیست. پرتره های برجسته او از افراد مشهور، سیاستمداران و چهره های مشهور در دو رنگ است. سیاه و سفید. امتحان کردن این تصاویر متضاد بسیار ساده است.

platon photography style final

عکاسی خیابانی سیاه و سفید

بسیاری از عکاسان خیابانی هنوز رنگ سیاه و سفید را انتخاب می کنند. آنها ممکن است از استادان قبل از خود تقلید کنند. یا تلاش برای کاهش صحنه های آشفته به نمای ساده تر. سیاه و سفید به عکاس کمک می کند فوکوس خاصی را نشان دهد.

240950577 671573480487668 8319621454952228241 n

رنگی یا سیاه و سفید: کدام یک برای عکاسی خیابانی بهتر است؟

کار با تصاویر سیاه و سفید مانند کار با رنگ نیست. هر دو فوکوس متفاوتی دارند و به حوزه‌های توجه متفاوتی نیاز دارند. عکس های سیاه و سفید می توانند از رنگ ها بهره مند شوند. افزودن رنگ زرد به تصویر با استفاده از میکسر رنگ می تواند بر جزئیات در آسمان تأثیر بگذارد. این ویژگی‌ها را در یک بخش با نوردهی بیش از حد از تصویر نشان می‌دهد. همچنین، تغییر کنتراست ها و هایلایت ها می تواند نتایج بسیار چشمگیری در یک عکس سیاه و سفید داشته باشد.

colour vs black and white street photography crowd

نحوه انتخاب بهترین دوربین برای عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی موضوع بسیار متنوعی است. شما می توانید با گوشی های هوشمند، انواع دوربین های دیجیتال و فیلم عکس بگیرید. همه آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

street photography camera streetphotography

عکاسی سیاه و سفید عروسی

عروسی های سیاه و سفید یک تعادل عالی برای روایت داستان هستند. با تصاویر سیاه و سفید، رنگ ها را از بین می برید. اینها می توانند باعث حواس پرتی از عناصر جالب در کادر شما شوند. شما بیشتر روی کنتراست، بافت و مقیاس خاکستری تمرکز می کنید. این بدان معناست که اگر روی تصاویر سیاه و سفید برنامه ریزی می کنید، باید به این فکر کنید که چگونه از همان ابتدا تصاویر را ثبت می کنید.

black and white wedding photography flowergirl

نحوه ویرایش عکاسی هنری سیاه و سفید

عکاسی سیاه و سفید بر ویژگی های متفاوتی نسبت به رنگ تمرکز دارد. رنگ مشکی معماری یا هنرهای زیبا تفاوتی ندارد. در این مقاله، ما پیشنهاد می کنیم که دیدگاه یا ایده عکاسی شما باید از یک “ذهن سیاه و سفید” باشد. در اصل آگاهی از آنچه که می خواهید عکاسی کنید مهم است و آنچه باید بر آن تأکید کنید . تمرکز روی صحنه، سوژه، نقطه دید، شرایط نور برای ایجاد بهترین تصاویر.

black and white fine art photography grid

طبیعت بی جان سیاه و سفید

طبیعت بی جان ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد. مخصوصاً برای کسانی که دوست دارند بر روی عکاسی سیاه و سفید خود تمرکز کنند. این کار در خانه یا در یک محیط آرام شروع می شود. این می تواند به شما زمان و فضایی برای تمرین قبل از پرش به یک سناریوی پر هرج و مرج بدهد.

black and white still life garlic small

عکاسی سیاه و سفید سفر

انواع مختلفی از تصاویر وجود دارد که به خوبی سیاه و سفید کار می کنند. عکاسی خیابانی و عکاسی در سفر نمونه‌های بسیار خوبی هستند که در آن تک رنگ یک انتخاب عالی است. مراقب کنتراست باشید اطمینان حاصل کنید که مقیاس خاکستری شما دارای طیف گسترده ای از تن ها بین رنگ های سیاه و سفید است. از بالا عکس نگیرید، زیرا تصویر باید در یک نوردهی صحیح قرار گیرد.

Black and white travel photography White Temple

عکاسی ماکرو سیاه و سفید

عکاسی ماکرو فرآیند ثبت یک شی با نسبت 1:1 یا نزدیکتر است. برای انجام این کار به چند قطعه دنده، به خصوص یک لنز یا فیلتری نیاز دارید که به شما امکان عکاسی ماکرو را می دهد. حداقل فاصله کانونی کوتاه ترجیح داده می شود. نکته مهم استفاده از بهترین نور است. بدون بهترین شرایط نوری، متوجه خواهید شد که تصاویر شما آسیب خواهند دید.

black and white macro photography dahlia swirl 12

عکاسی سیاه و سفید با گوشی هوشمند

10 اپلیکیشن گوشی هوشمند برای تبدیل عکس ها به سیاه و سفید گوشی هوشمند شما ابزاری عالی برای ثبت یک صحنه زیبا است. علاوه بر این، قدرتی که امروزه دارند به این معنی است که می توانند سریع و کارآمد ویرایش کنند. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تصاویر را در چندین پلتفرم به اشتراک بگذارید.

black and white filter 9

اکنون که به دوربین‌های DSLR نگاه کردیم، بیایید توجه خود را به سمت عکاسی با موبایل معطوف کنیم. عکاسی با موبایل سریع و آسان است. تبدیل و پردازش تصاویر شما به سیاه و سفید دشوار نیست.

black and white photography phone

عکاسی سیاه و سفید پس از پردازش

وقتی نوبت به ویرایش عکس‌های شما می‌رسد، سخت‌افزار می‌تواند به اندازه نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید مهم باشد. مانیتور کامپیوتر شما دارای سیستم مدیریت رنگ خواهد بود. این عکس‌های شما را با مدیریت رنگ چاپ متفاوت نشان می‌دهد. همچنین، جایی که تصاویر را ویرایش می کنید مهم است. می‌تواند رنگ‌های رنگی ایجاد کند که نحوه دیدن تصاویر ما را تغییر می‌دهد. ممکن است فکر کنید که تصاویر سیاه و سفید تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. اما آنها همچنان از اطلاعات رنگی در قسمت های خاکستری و با رنگ متوسط کار شما استفاده می کنند.

black and white photo editing bed hospital old

ایجاد یک تصویر سیاه و سفید در فتوشاپ و لایت روم

همه دوربین ها، به جز Leica M Monochrom، تصاویر را رنگی می گیرند. اگر می خواهید یک تصویر سیاه و سفید داشته باشید، باید رنگ ها را تبدیل کنید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید، اما تنها تعدادی از آنها بهترین کیفیت و محدوده تونال ممکن را به شما می دهند.

make image black and white base beforeafter

لایت روم یکی از بهترین ابزارهای موجود است که به شما کمک می کند بهترین ها را از عکاسی خود دریافت کنید. برداشتن آن آسان و سریع است و می تواند به گردش کار شما کمک کند. تنظیمات از پیش تعیین شده یک راه عالی برای دریافت تصاویر بسیار چشمگیر هستند. آنها همچنین سریع و آسان برای استفاده هستند که توسط علاقه مندان به عکاسی یا خود Adobe ایجاد شده اند.

blackandwhite photography lightroom

اما فتوشاپ کمی پیچیده تر است و به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد. به آسانی لایت روم نیست.

black and white photoshop grayscale conversion

Mastin Labs Ilford B&W Lightroom Presets را بررسی کنید

فیلمی که برای دوربین آنالوگ خود انتخاب می کنید ظاهری بسیار معتبر به شما می دهد. کنتراست، تن و دانه همه متفاوت است. شما یکی را بر اساس ظاهر نهایی که می خواستید انتخاب کردید. اکنون، در عصر دیجیتال، تنظیمات از پیش تعیین شده همین کار را انجام می دهند. اینها تنظیماتی هستند که از قبل توسط عکاسان ساخته شده اند و به دیگران اجازه می دهند از آنها استفاده کنند. پیش تنظیم ها بر اساس جلوه های فیلم های قدیمی است. Mastin Labs دارای تنظیمات از پیش تعیین شده بسیار خاص و قدرتمندی است که می توانید از آنها در تصاویر خود استفاده کنید. بررسی ما را در اینجا بخوانید که چگونه از آنها برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کار خود استفاده کنید.

Pan F Highlight Hard Yellow Filter 141 of 1 2

نحوه استفاده از اسپلیت تونینگ در لایت روم در 5 مرحله ساده

مواقعی وجود دارد که می خواهید رنگ های مختلفی را در سایه هایی که در هایلایت انجام می دهید اضافه کنید. این دقیقا همان کاری است که اسپلیت تونینگ انجام می دهد. این تکنیکی است که از عصر عکاسی فیلم وجود دارد. به دیجیتال منتقل شد. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید کل تصویر را به طور همزمان تنظیم کنید.

split toning sepia

رنگی کردن عکس های سیاه و سفید تکنیکی است که آن را خیلی جاها دیده اید. حتی یک سریال در نتفلیکس به نام “جنگ جهانی دوم رنگی” وجود دارد. ما شیفته کشف “حقیقت” هستیم. اگرچه ما گذشته خود را با سیاه و سفید مرتبط می کنیم، اما دقیقاً اینطور نبود. Photoshop Classic CC مکانی عالی برای تغییر تصاویر سیاه و سفید به تصاویر رنگی است. آنها چرخشی جدیدی به قطعات دوران قدیم اضافه می کنند. و برای معماری، عکاسی خیابانی و همچنین پرتره کار می کند.

5 colorise black and white photos solid colour to match tones

نتیجه

عکاسی سیاه و سفید به شما این امکان را می دهد که به مناظر متفاوت نگاه کنید. آنچه را که درباره ترکیب و ویرایش می دانید به چالش می کشد. گرفتن عکس های سیاه و سفید یک راه فوق العاده برای ادامه بهبود عکاسی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *