آموزش عکاسی دیجیتال

12 نکته برای اینکه عکاسی محصول حرفه‌ای انجام بدین

expert photography lazy susan

12 نکته برای اینکه عکاسی محصول حرفه‌ای انجام بدین. عکس های خوب کلید موفقیت فروش محصولات شما هستند. اجازه ندهید تجهیزات عکاسی دوربین دیجیتال گران قیمت دیگر کسب و کار عکاسی محصول شما را متوقف کند! با دانستن چندین نکات مهم راجب نحوه عکسبرداری می توانید بهترین عکس ها را ثبت کنید.

این نکات هوشمندانه عکاسی از محصولات مسیر شما را در موفقیت بسیار آسان تر می کند.

زن جوانی که رژ لبی را جلوی دوربین تبلیغ می کند

1. پیش زمینه سفید کلید عکس های زیبای شماست

یک پیش زمینه سفید ابزاری ضروری برای استودیوی عکاسی شما است. زیرا یک پس‌زمینه تمیز و سفید برای عکاسی محصول شما فراهم می‌کند. اگر پیش زمینه سفید به اندازه کافی بزرگ باشد، می توانید انواع مختلف محصولاتتان را در یک کادر قرار دهید.

آیا شما فاقد نور و روشنایی هستید؟ سعی کنید از کارت سفید برای بازتاب نور به محصول استفاده کنید.

در مورد bounce cards چطور؟ bounce cards یک برگه سفید است. همچنین اگر تصمیم دارید از زاویه بالا به پایین عکاسی کنید، یک زمینه عالی خواهد بود.

این یک قطعه عالی از تجهیزات است که می توانید همراه خود داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که آن را تمیز نگه دارید!

مردی که از یک پیش زمینه سفید برای عکاسی در خانه استفاده می کند

2. از شیشه برای پس زمینه استفاده کنید

آیا به دنبال یک پس زمینه برای عکاسی محصول خلاقانه هستید؟ از شیشه استفاده کنید! این یک سطح بازتابنده ارائه می دهد و جزئیات بیشتری را به عکس شما اضافه می کند.

شیشه نیز در عکس ها بسیار متنوع می باشد. تقریباً با هر مدل عکسبرداری از محصول کار می کند.

این نکته با هر کارت رنگی کار می کند و آنچه را که در محیط اطرافش است منعکس می کند.

احتمالاً ورقه های شیشه ای دارید که می توانید از آنها استفاده کنید. قاب عکس یا آینه های قدیمی می توانند برای عکس های محصولات عالی عمل کنند. اقلام شیشه ای مختلفی را که در خانه پیدا می کنید آزمایش کنید. شما نیازی به خرج کردن پول ندارید و می توانید نتایج کاملا خلاقانه ای بگیرید!

عکاسی از عینک آفتابی با شیشه گرد در زمینه سفید

3. از سینی گرد برای گرفتن عکس های 360 درجه از محصول استفاده کنید

یک تصویر محصول 360 به بیننده این امکان را می دهد که محصول را از هر زاویه ممکن ببیند.

می توانید یک صفحه یا سینی گرد بخرید که در فواصل زمانی بتوان از ان استفاده کرد. البته شایان ذکر است که، دستگاهی هم وجود دارد با همین قابلیت که می توانید ان را تهیه کنید.

سینی گرد یک صفحه مناسب برای توزیع غذا است. همچنین یک قطعه شگفت انگیز از تجهیزات عکاسی محصول است که می توانید آن را در آن را به راحتی انتخاب و تهیه کنید.

به عنوان مثال، یک متر نوار پارچه ای به پایین سینی اضافه کنید. پیش زمینه سفید را روی سطح قرار دهید. رو به دوربین شروع کنید. یک عکس بگیرید و برای هر عکس 0.5 سانتی متر آن را بچرخانید. شما از تمام زوایا از محصول عکس می گیرید و آن را به یک ویدیوی 360 درجه تبدیل می کنید.

این کار در اصل به شما فیلمی از محصولی با حالت چرخشی می دهد که مردم نمی توانند چشم خود را از آن بردارند.

4. از یک پرده برای نورپردازی استفاده کنید

پرده یک آیتم کم هزینه است که می تواند به روش های مختلفی برای پروژه های عکاسی استفاده شود.

آیا برای عکاسی محصول خود به لایت باکس نیاز دارید؟ یک میز متوسط تا کوچک را وارونه کنید. حالا پرده را روی بالای پاهای وارونه میز بپوشانید.

از پردهPVC  به عنوان یک پخش کننده استفاده کنید و هنگامی که از سافت باکس یا منبع نور استفاده می کنید، نوری ملایم و یکنواخت ایجاد کنید. برای پخش نور طبیعی، پرده را جلوی پنجره بپوشانید.

الگوها و کثیفی ها می توانند بر نور تأثیر بگذارند و به شما سایه های طرح دار بدهند. برای تصاویر عالی از محصول، مطمئن شوید که پرده سفید و تمیز است.

یک لایت باکس عکاسی محصولی ساخته شده از پرده

5. از نور پنجره برای جلوه های مختلف استفاده کنید

نور طبیعی فراوان است. همچنین بهترین منبع نور برای عکاسی محصول است.

عکاسی محصولات در ساعات مختلف روز جلوه های متمایزی ایجاد می کند. برای داشتن عکس های گرم و روشن در ظهر عکس بگیرید. برای داشتن عکس های خنک و خنثی، صبح زود عکس بگیرید.

سعی کنید از پنجره ای با شیشه مات استفاده کنید. بافت نور منتشر و ملایم تری را به عکس محصول شما اضافه می کند. اگر شیشه ی مات ندارید، به سراغ پنجره بروید که دارای پرده باشد تا نوری با حالت پراکنده ای داشته باشید.

اگر می‌خواهید عکستان ظاهری تمیز داشته باشد، عکس محصول خود را روی یک پس‌زمینه سفید (یک برگه بزرگ کاغذی هم می تواند مناسب باشد!) می توانید در کنار یک پنجره بزرگ دوربین خود را تنظیم کنید. از نوری که از پنجره عبور می کند با بازتابنده های خانگی خود استفاده کنید. این کار نور را به صحنه باز می گرداند و هر گونه سایه خشن را از بین می برد.

عکاسی از شمع و سنگ با نورپردازی پنجره

6. برای عکس های طبیعی به بیرون بروید

همه عکاسی محصولات برای گرفتن عکس های با کیفیت به یک استودیو نیاز ندارند. گاهی اوقات، یک محیط طبیعی برای تصاویر محصول سبک زندگی حیاتی است.

انواع مختلفی از عکاسی محصول وجود دارد که در طبیعت گرفته شده اند و می توان گفت که یکی از بهترین نوع عکاسی محصول است. محصولات مراقبت بهداشتی، اقلامی که مربوط به فضای باز و محصولات غذایی هستند.

نکته مهم این است که دنیای بیرون کاملا آزاد هستید. در واقع شما طیف وسیعی از پس ‌زمینه‌های مختلف عکاسی محصول دارید (ممکن است لازم باشد کمی قبل از آن جستجو کنید). شما نور طبیعی فراوانی دارید و می توانید هر چقدر که نیاز دارید وقت بگذارید.

پیدا کردن مکان مناسب ممکن است به زمان و انرژی نیاز داشته باشد، اما به تصاویر محصول شما کمک بسیار زیادی می کند.

عکاسی از دو بطری لوازم آرایش روی شاخه درخت

7. یک پس زمینه سنگ مرمر برای محصولات غذایی خود پیدا کنید

برای تصاویر محصولات غذایی، پس زمینه سفید اهمیت کمتری دارد. در واقع بهتر است که از یک فضای واقعی و معمولی استفاده کنید.

پس زمینه سنگ مرمری برای محصولات غذایی بسیار مناسب است زیرا حس میز کار آشپزخانه را به شما القا می کند. احتمالاً تصاویر زیادی از این دست را در رسانه های اجتماعی یا عکس های فروشگاه تجارت الکترونیک دیده اید.

چند راه مختلف برای ایجاد پس‌زمینه عکس مرمری مصنوعی وجود دارد. اگر فردی خلاق هستید می توانید با استفاده از اسپری و رنگ شکلی شبیه به سنگ مرمر را ایجاذ کنید.

همچنین گزینه دیگری هم دارید می توانید رول های طرح سنگ مرمری پیدا کنید و انها را به محل مورد نطر بچسبانید و عکس های مربوطه را ثبت کنید. این رول ها عموما ارزان هستند و عکس های خوبی را به شما می دهد.

عکس از پیمانه

8. از GIMP برای ویرایش رایگان عکس محصول استفاده کنید

GIMP یک نرم افزار رایگان و منبع برای ویرایش عکس است. این برنامه ویژگی های بسیاری را برای کمک به یک عکاس محصول نوپا ارائه می دهد.

این برنامه به شما کمک می کند تا مسائل مربوط به تراز سفیدی را اصلاح کنید، پس زمینه تصویر خود را تمیز کنید یا در صورت نیاز تغییرات دیگری ایجاد کنید. حتی می‌توانید در صورتی که در عکس محصول نیاز به نوشتن متن باشد ، متنی را اضافه کنید.

کارهای زیادی وجود دارد که این نرم افزار به شما اجازه می دهد انجام دهید. به روز رسانی های منظم به شما کمک می کند تا تصاویر خود را با کیفیت بالا نگه دارید. حتی می‌توانید پلاگین‌هایی را که سایر کاربران ایجاد کرده‌اند پیدا کنید و آنها را برای یک فرآیند سریع و اسان در عکس های خود اضافه کنید.

تصویری از نرم افزار رایگان ویرایش عکس GIMP

9. از طلق برای اسپیدلایت استفاده کنید

اگر شما صاحب اسپیدلایت هستید (به جای سافت باکس)، ما یک ترفند عالی برای شما داریم!

طلق های رنگی رنگ نور را تغییر می دهند، بنابراین می توانید از تنظیمات یکسان برای بسیاری از جلوه های عکس مختلف استفاده کنید. این یک راه آسان و ارزان برای افزودن علاقه بیشتر به تصاویر شما است.

Swatchbook  کوچک Rosco Lux تقریباً 100 سایه مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. تعداد این سایه ها ایده آل هستند برای شما و گرفتن عکس های خلاقانه محصول شما.

یکی از چیز های مفید ان این است که ارزان است و به شما امکان می دهد که به راحتی به صحنه خود رنگ اضافه کنید. با استفاده از فرآیند انباشته کردن، حتی می توانید تصاویری با چندین رنگ ایجاد کنید.

نورپردازی ژل رنگ آبی روی اسپید لایت جدیدتر 750II

10. از سیم ماهیگیری برای بلند کردن محصولات کوچک استفاده کنید

سیم ماهیگیری بهترین دوست یک عکاس محصول است.

این سیم ها از نایلون شفاف یا فلوروکربن ساخته شده است، به این معنی که تصویر شما را خراب نمی کند. و قوی، بادوام است و می توانید آن را از فروشگاه های مربوط به ماهیگیری بسیار ارزان پیدا کنید.

از آن برای بلند کردن اجسام استفاده کنید. حتی می توانید از آن در محیط های طبیعی استفاده کنید. خلاقیت به خرج دهید و محصولات را از زوایا و مکان های غیرعادی و معلق عکسبرداری کنید!

ممکن است سیم کمی دیده شود، بنابراین از GIMP برای ویرایش آن استفاده کنید.

عکس از گوشواره طلا روی تخته فوم سفید

11. برای داشتن نورپردازی مناسب، بازتابنده بسازید

چه از نور طبیعی استفاده کنید یا از یک سافت باکس استودیویی، بازتابنده ها ابزاری عالی برای همراه داشتن هستند.

اگر از یک صحنه با یک نور عکاسی می کنید، می تواند سایه های خشن و زیادی ایجاد کند. اینها معمولاً در عکس محصول ناخواسته هستند. از بازتابنده ها برای بازگرداندن نور به صحنه استفاده می شود.

می توانید از یک کارت سفید استفاده کنید یا از چیزی که در خانه پیدا می کنید، مانند فویل یک بازتابنده بسازید.

بازتابنده های عکاسی محصول

12. از دوربینی که مالک آن هستید استفاده کنید

برای شروع نیازی به صرف هزینه گزافی برای یک دوربین حرفه ای ندارید. دوربینی که در حال حاضر دارید به اندازه کافی خوب است.

دوربین ندارید؟ دوربین گوشی هوشمند شما خوب عمل خواهد کرد. مطمئن باشید به اندازه کافی عکس های خوبی برای رسانه های اجتماعی، وبلاگ یا وب سایت شما می گیرد. اکثر تصاویری که در فیس بوک، اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی بارگذاری می شوند فشرده هستند.

اگر می‌توانید در تنظیمات RAW عکاسی کنید، این کار را انجام دهید و از GIMP برای ویرایش عکس‌ها برای درست کردن ظاهر حرفه‌ای ان استفاده کنید.

 دوربین DSLR کانن روی سطح نارنجی روشن

کلام اخر

با 12 نکته بالا شروع کنید و در کمترین زمان عکس های حرفه ای از محصول بگیرید.

امیدواریم از نکات ما الهام گرفته باشید و کمکی به شما در بهبود و ارتقاء عکاسی محصول و صرف هزینه های هنگفت کرده باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *