آموزش

11 استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای عکاسان در تمام سطوح

photography hashtags 6

رسانه های اجتماعی امروزه به قدرتمندترین ابزار بازاریابی برای عکاسان تبدیل شده اند. می توانید با هزاران مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنید همه آنها با کلیک یک دکمه از بیننده تبدیل به مشتری میشوند. از فیس بوک و اینستاگرام گرفته تا توییتر و یوتیوب پتانسیل فوق العاده ای است. اما رسانه های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی، استراتژی و تعهد دارند. در اینجا 11 نکته و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که عکاسان در تمام سطوح می توانند از آنها استفاده کنند!

social media marketing 1 2

1. بین جذابیت یک سبک شاخص و تنوع تعال برقرار کنید

استراتژی بازاریابی جذاب بین عکاسانی که در یک زمینه تخصص دارند محبوب است. جذابیت یک سبک شاخص به معنای ایجاد برندی است که برای یک جمعیت خاص جذاب باشد. این می تواند یک طرح رنگ، یک سبک یا موضوع باشد. هر چیزی که مشخصه کسب و کار عکاسی شما باشد به روشی واضح کار می کند. اما برای اینکه این استراتژی عمل کند، تمام محتوای رسانه های اجتماعی شما باید از آن پیروی کنند. باید طوری طراحی شود که زیبایی شناسی بسیار قابل تشخیص و خاصی را نشان دهد. تمام هشتگ های شما نیز باید فقط افرادی را هدف قرار دهند که به آن موضوع جذب شده اند. اینها کسانی هستند که احتمالاً روی “دنبال کردن” کلیک می کنند.

macro magic

تمرکز بر عکاسی ماکرو نمونه خوبی از جذابیت خاص است

چندین مزیت برای جذابیت استراتژی رسانه های اجتماعی وجود دارد. مشتریانی که علاقه مند به رزرو یا خرید دوره های شما هستند، می دانند که چه انتظاری دارند. نکته منفی این است که ممکن است خود را در جایگاه خود گیر کنید و مشتریان کافی به آنچه ارائه می دهید علاقه مند نباشند. اینجا جایی است که یک استراتژی متنوع‌سازی ممکن است مفیدتر باشد. با تنوع، می توانید تعداد بیشتری فالوور جذب کنید.

در صورت انتخاب تنوع، تنوع زیادی از عکاسی را ارائه خواهید داد. هنر شما این است که همه کارها را انجام می دهید و می توانید با هر چیزی که مشتری شما درخواست می کند سازگار شوید. فید رسانه های اجتماعی شما می تواند تمام کارهای مختلفی را که انجام می دهید در بر گیرد. بهترین راه برای نزدیک شدن به این استراتژی، اختصاص روزهای مختلف به موضوعات مختلف است. این باعث می شود محتوای شما جدید و جالب باشد. نقطه ضعف تنوع این است که می تواند برخی از مشتریان را از کار بیاندازد. این ممکن است در برخی مواقع باعث از دست دادن تجارت شما شود.

2. با افراد تعامل کنید تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید

رسانه های اجتماعی برای تعامل هستند. هدف اصلی بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد ارتباط بین کاربران بود. این شامل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره می شود. یک استراتژی عالی برای به دست آوردن فالوورها و طرفداران جدید تعاملی بودن است. با افرادی که کار شما را مشاهده می کنند صحبت کنید و به همه نظرات پاسخ دهید. با “لایک کردن” پست های دنبال کنندگان خود، بخشی از عشق رسانه های اجتماعی را به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید از رویکرد شخصی تر ارسال استوری در اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنید. از فالوورهای خود سوال بپرسید این یک راه عالی برای تعامل بیشتر با آنها و تشویق تعامل است. از هر عکسی که پست می کنید به عنوان فرصتی برای تعامل استفاده کنید. از دنبال کنندگان خود بخواهید که داستان ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. یا حتی عکس های خودشان! نکته منفی این استراتژی این است که بسیار وقت گیر است.

social media marketing interact

3. برای به دست آوردن فالوورهای ارزشمند، مرتبط باشید

هرچه ارتباط شما بیشتر باشد، احتمال به دست آوردن کسب و کار قابل توجه و مشتریان تکراری بیشتر می شود. این بازاریابی 101 است. برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز صادق است. اما به شکلی دیگر. دنبال‌کنندگان می‌خواهند احساس کنند که می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند، درک کنند و رابطه‌ی نزدیک با شما داشته باشند. به طرق خاصی می خواهند با شما آشنا شوند. این دلیلی است که شرکت‌های بزرگ اغلب برای برندهای خود «شخصیت» ایجاد می‌کنند. مرتبط بودن یک استراتژی رایج و درخشان رسانه های اجتماعی است. شرکت ها، افراد و برندها همیشه از آن استفاده می کنند.

برای عکاسان، یک راه عالی برای ایجاد محتوای مرتبط تر این است که اجازه دهید شخصیت شما بدرخشد. مثلاً از پشت صحنه عکس بگیرید! در مورد فرآیند عکاسی خود نظر بدهید. و با تجهیزات دوربین خود سلفی بگیرید. اگر سرگرمی دارید، چند تصویر با کیفیت حرفه ای از کاری که دوست دارید انجام دهید، بگیرید. بخش هایی از زندگی خود را نشان دهید که مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این استراتژی با یک امتیاز اضافی همراه است. اگر مشتریان احساس کنند کمی شما را بهتر می شناسند، با شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. ممکن است احمقانه به نظر برسد. اما اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باعث می شود غریبه ها بیشتر احساس دوستی کنند. این استراتژی می تواند هم برای مشتریان فعلی و هم برای مشتریان بالقوه ای که حساب های شما را دنبال می کنند کار کند. آنها در طول عکسبرداری در اطراف شما راحت تر خواهند بود. و عکس های شما بهتر خواهد شد. نقطه ضعف این استراتژی این است که همه از آنچه در مورد شما یاد می گیرند لذت نخواهند برد. این بدان معنا نیست که شما یک عکاس عالی نیستید. اما شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید.

social media for photographers 09 2

4. از هشتگ ها و موضوعات پرطرفدار برای مطابقت با اتفاقات فعلی استفاده کنید

این یک راه سریع، آسان و سرگرم کننده برای مشارکت در فرهنگ رسانه های اجتماعی است. شما باید با هشتگ های مرتبط و موضوعات پرطرفدار به سرعت عمل کنید. سپس باید برخی از کارهای خود را متناسب با اتفاقات فعلی انجام دهید. این می تواند راهی عالی برای به نمایش گذاشتن عکاسی شما در مقابل چشم میلیون ها نفر جدید باشد. هشتگ ها کلمات یا عبارتی هستند که قبل از آن علامت هش یا پوند (#) قرار می گیرد. این ها برای شناسایی پیام ها در یک موضوع خاص استفاده می شوند. با افزودن هشتگ به تصویر خود، آن را دسته بندی می کنید. کاربران می توانند روی هشتگ کلیک کنند تا سایر تصاویر داخل آن گروه را ببینند. اینگونه است که تصویر شما بخشی از بازدید عمومی می شود. هشتگ های زیادی برای صنایع خاص، روزهای هفته یا ماه های سال اختصاص داده شده است.

هشتگ های محبوب عکاسان در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک عبارتند از: #collectivelycreate، #shutterbug، #photographerlife، #photography Souls و موارد دیگر.

برخی از هشتگ های رایج روزهای هفته عبارتند از: #throwbackthursday، #flashbackfriday، #sundayfunday، و بسیاری دیگر.

با تنظیم محتوای رسانه های اجتماعی خود برای مرتبط بودن با این برچسب ها، می توانید طیف وسیعی از طرفداران جدید پیدا کنید. یک موضوع پرطرفدار افزایش محبوبیت را در یک یا چند پلت فرم رسانه اجتماعی تجربه می کند. این فقط برای مدت زمان محدودی اتفاق می افتد. موضوعات پرطرفدار می‌تواند شامل داستان‌های خبری، فصل‌ها، موسیقی محبوب یا برنامه‌های تلویزیونی باشد. سعی کنید به طور منظم جستجوهای گوگل را انجام دهید، فیدهای رسانه های اجتماعی را کاوش کنید و آنچه را که در آنجا وجود دارد ببینید. نقطه ضعف این استراتژی این است که می توانید در نهایت گرفتار آن شوید. برخی زمان زیادی را صرف تلاش برای پایبندی به هشتگ ها و موضوعات فعلی می کنند. آنها در این روند بخشی از بینش هنری خود را از دست می دهند.

social media marketing 4

5. برای پایدار ماندن از برند خود استقبال کنید

گاهی اوقات بهترین استراتژی به معنای بازگشت به اصول کسب و کار است. شما باید یک برند بسیار محکم و قابل تشخیص داشته باشید یا بسازید. می توانید از رسانه های اجتماعی برای استقبال از برند خود و فروش سبک زندگی مرتبط با آن استفاده کنید. این در مورد عکاسان نیز صادق است. عکاسی به همان اندازه که تصاویر نهایی را انجام می دهد، یک تجربه را می فروشد. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از ایجاد محتوای خاص گرفته تا کلیپ های سرگرم کننده پشت صحنه

social media marketing 5 1

6. در جوامع آنلاین مربوطه فعال باشید

به جای اینکه انگشت شست خود را بچرخانید و منتظر باشید تا جامعه به سراغ شما بیاید به انجمن بروید! تمام هدف رسانه های اجتماعی این است که بتوانید با قبیله ای از مردم در سراسر جهان درگیر شوید. شروع به فعال بودن در جامعه آنلاین کنید که به کارهایی که انجام می‌دهید، اینکه چه کسی هستید و مکان‌هایی که جمعیت‌شناسی شما در آن قرار دارد، می‌پردازد. این یک راه عالی برای ایجاد یک دنبال کننده گسترده است.

به علاوه، می توانید یک یا دو چیز را از همسبکان خود یاد بگیرید. این استراتژی است که من توصیه می کنم به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی خود بگنجانید. این می تواند شناخت شما را افزایش دهد، به شما کمک کند به عنوان یک هنرمند رشد کنید و با افراد همفکر ملاقات کنید. در فیس بوک، می توانید از «گروه ها» استفاده کنید. اینها شما را به تعداد زیادی از جوامع متصل می کنند که می توانید بخشی از آنها شوید.

به چند موردی بپیوندید که علاقه شما یا کسب و کار شما را جلب می کند. سپس شروع به اظهار نظر، ارسال و مشارکت کنید. از سیستم هشتگ اینستاگرام و توییتر استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید کاربرانی را پیدا کنید که به همان چیزهایی که شما دارید علاقه دارند و با آنها درگیر شوید. در اینستاگرام، شما همچنین می توانید تصاویر خود را به مجلات و گروه های آنلاین خاص ارسال کنید. این می تواند محبوبیت و شهرت کلی شما را در بین متخصصان صنعت افزایش دهد.

social media marketing 6

7. ابتدا هدف استراتژی خود را مشخص کنید

همه استراتژی های رسانه های اجتماعی باید با یک هدف شروع شوند. برای بسیاری از عکاسان، هدف این است که برند عکاسی خود را گسترش دهند و بیشتر شناخته شوند. با وجود نام و نمونه کارها برای توده ها، این شناخت می تواند ارزشمند باشد. این می تواند منجر به مقدار قابل توجهی از کار عکاسی و حفظ مشتری شود. اما شما باید آن را از بین ببرید. به این فکر کنید که به دنبال چه نوع مشتریانی هستید و چه نوع شناختی را می خواهید.

یک راه خوب برای ترسیم یک طرح کسب و کار کوچک برای حرفه خود در رسانه های اجتماعی این است که از هدف به عنوان سربرگ خود استفاده کنید. سپس اهداف مختلفی را اضافه کنید که بر اساس نیازهای شما گسترش می یابد.

مثلا:

قصد – شناخت بیشتر برای به دست آوردن مشتریان بیشتر .

اهداف – در تهران صاحبان سگ بیشتری پیدا کنید که به خدمات من علاقه مند باشند. در مشهد به 1000 دنبال کننده برسید.

با در نظر گرفتن این طرح، می توانید بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژی های متناسب با اهداف خود را بیابید.

social media marketing 7

8. محتوای با کیفیت تولید کنید تا مرتبط بمانید

تعریف محتوای با کیفیت از نظر رسانه های اجتماعی کمی متفاوت است. محتوای با کیفیت، تصویری زیبا و ماهر است که با دوربین حرفه ای گرفته می شود. درست؟ بله، اما وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، جنبه های مهم دیگری نیز وجود دارد:

  • محتوا اطلاعاتی است یا بیانگر یک ایده است.
  • محتوا بسیار سرگرم کننده و قابل اشتراک گذاری است.
  • محتوا منحصر به فرد است.
  • محتوا برای بیننده ارزش ایجاد می کند.
  • محتوا شخصی و همدلانه است.
  • محتوا برای سئو بهینه شده است (اختیاری، بسته به پلت فرم رسانه های اجتماعی).

این ویژگی ها می توانند ذهنی باشند. اما یک راه وجود دارد که مطمئن شوید انجام می دهد یا نه. مراقب نحوه تعامل (یا عدم تعامل) طرفداران خود با پست خود باشید. این همه چیزهایی را که باید بدانید به شما می گوید.

social media marketing 8

9. استراتژی خود را برای هر پلتفرم تطبیق دهید

هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای یک تخصص است. انطباق محتوای شما کلید دریافت نوع مناسب تعامل با کاربر است. اینستاگرام به تصاویر پاسخ می دهد و محتوای تصویر را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد. از کاربران می خواهد که با عکس ها درگیر شوند. اما گفتگو را تشویق نمی کند. فیس بوک بیشتر یک پلت فرم مکالمه و اشتراک گذاری است. این می خواهد مردم بیشتر از تصاویر با یکدیگر صحبت کنند. توییتر گزیده هایی سریع از زندگی روزمره مردم می خواهد. و یوتیوب فقط برای محتوای ویدیویی است. هنگام انتخاب استراتژی رسانه های اجتماعی، این موارد را در نظر داشته باشید. یک رویکرد تعاملی ممکن است برای اینستاگرام و فیس بوک بهترین باشد، اما برای توییتر نه.

social media for photographers pinterest2

10. پست های خود را طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر دیده شوند

سازگاری را فراموش نکنید. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد. اما دانستن اینکه آن‌ها می‌توانند هر روز از شما انتظار یک پست داشته باشند، باعث می‌شود که فالوورهایتان وفادار بمانند. اما زیاده روی نکنید اگر در زمان مناسب پست نگذارید، پست کردن دائمی برای شما مفید نخواهد بود. اگر ساعت 3 صبح پست کنید، زمانی که اکثر طرفداران شما در خواب هستند، هیچ کس آن را نخواهد دید!

سعی کنید پست های خود را در زمان هایی که مردم آن را می بینند برنامه ریزی کنید. در روزهای هفته، سعی کنید در ساعات ناهار یا بعد از ساعات کاری پست ارسال کنید. زمانی که فالوورهای شما ممکن است در ترافیک ساعات شلوغی، در محل کار یا هنوز خواب باشند، از ارسال پست خودداری کنید.

در تعطیلات آخر هفته، این واقعیت را به حساب بیاورید که بسیاری از مردم دوست دارند پنجشنبه بیرون بروند و جشن بگیرند و جمعه بخوابند. اگر از خدماتی مانند کسب و کار اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید فعالیت فالوورهای خود را ردیابی کنید.

سعی کنید در زمانی که افراد کمتر از تلفن هایشان استفاده می کنند، از پست کردن اجتناب کنید. و به خاطر داشته باشید که تعطیلات ممکن است منجر به مشارکت کمتر شود.

11. برای معتبر ماندن در رسانه های اجتماعی از تعاملات جعلی خودداری کنید

اصالت یک مفهوم بسیار مهم در رسانه های اجتماعی است. فریب دادن کاربران در مورد اینکه شما چه کسی هستید، برای شما بد خواهد شد. خودتان باشید، صدای خود را بیان کنید و بینش هنری فردی خود را نشان دهید. سعی کنید با حساب‌ها، عکاسان، برندها و کسب‌وکارهای دیگر شریک شوید. به این ترتیب، می توانید یکدیگر را تبلیغ کنید و عشق را به اشتراک بگذارید. و تقلب نکن خرید فالوورهای جعلی یا نامزدی یک راه آسان برای دور ریختن پول است و کسی را فریب نمی دهد. به جای این یک سرمایه گذاری هوشمندانه تر انجام دهید. سعی کنید برای تبلیغ کار خود کمپین های پولی راه اندازی کنید. تعامل جعلی نیز تحقیقات بازار شما را به هم می ریزد!

social media marketing 11

نتیجه

اکنون که این استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی را در زرادخانه خود دارید، از رسانه های اجتماعی بهترین استفاده را ببرید! عکاسان برای کسب و کار خود به حضور در شبکه های اجتماعی نیاز دارند. استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بر موفقیت شما در زمینه کسب و کار تأثیر می گذارد. اهدافی را برای دستیابی پیدا کنید. سپس اقدامات رسانه های اجتماعی خود را با دقت برنامه ریزی کنید. آخرین اما نه کم اهمیت، نتیجه را اندازه گیری کنید تا ببینید چه کاری را خوب انجام می دهید و چه کارهایی را بهتر می توانید انجام دهید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *