نقد و بررسی دوربین

هر انچه درباره ی دوربین نیکون D780 باید بدانید

62ac9cd1eac1b6b1d204d458ee016173

هر کسی با توجه به نیازهای خود دوربین خاصی را باید خریداری کند. یک دوربین ممکن است برای یک شخص مناسب و برای شخص دیگر غیر قابل استفاده باشد. در این مطلب ما با بررسی نیازها و کارکردهای معمول از دوربین، بررسی می‌کنیم که دوربین نیکون D780 تا چه اندازه به این نیازها پاسخ می‌دهد. از عکاسی سفر گرفته تا پرتره، در این مطلب بررسی می‌کنیم که چگونه آخرین دوربین DSLR نیکون تمام حالت‌های عکاسی را جمع آوری کرده است.

سفر

در هنگام سفر و در لحظات میان جاده بودن جایی برای خطا و اشتباه کردن وجود ندارد، پس در این شرایط بهتر است یک دوربین قابل اعتماد در کنار خود داشته باشید. دوربین نیکون D780 با داشتن بدنه سخت و ضد آب، باتری با عمر بالا و اضافه شدن شارژ USB، می‌تواند یک همراه قابل اعتماد برای شما باشد. این دوربین تصاویر بسیار خوبی را از دور عکسبرداری می‌کند و به لطف بلوتوث دوربین و اتصال Wi-Fi دوربین، به اشتراک گذاشتن آن‌ها نیز بسیار آسان است. گزینه‌های دیگری مثل نیکون Z6 نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در کل، دوربین نیکون D780 یک دوربین مسافرتی عالی است، به خصوص وقتی که با یکی از لنزهای F-Mount کامپکت جفت شده باشد.

8860e834a67da41edd6ffe8a1c58fa55

فیلم

دوربین نیکون D780 به عنوان یک دوربین فیلمبرداری قوی تولید شده است. این دوربین فیلمبرداری با کیفیت بالا، 4K و فوکوس خودکار ویدئویی عالی، ضبط کامل HD با سرعت کم و تنظیمات جداگانه برای هر دو حالت عکس و فیلم را در خود دارد، این دوربین برای عکاسانی که در هر دو بخش تبحر دارند گزینه بسیار مناسبی است. فضای کافی برای هدفون و میکروفون در آن وجود دارد و دوربین می‌تواند سیگنال 10 بیتی Log را به ضبط کننده خارجی از طریق HDMI منتقل کند. اگر نمی‌خواهید به فوکوس خودکار متکی باشید، می‌توانید میزان نوردهی را خودتان در دوربین کنترل کنید.

34f5297ef0ba66f4b3ca225078560d11

شاید بزرگترین نقطه ضعف دوربین نیکون D780 صرفاً به دلیل طراحی DSLR باشد. در حالت فیلم برداری گزینه منظره یاب الکترونیکی وجود ندارد، و شما نمی‌توانید از منظره یاب نوری نیز استفاده کنید. همچنین تثبیت کننده تصویر داخلی وجود ندارد، اما لنز تثبیت شده یا ایجاد تثبیت الکترونیکی دوربین می‌تواند فیلم را بهبود ببخشد. برای کاربرانی که مجموعه خوبی از شیشه F-Mount دارند یا افرادی که می‌خواهند از لنزهای AF-D قدیمی‌تر برای فیلم استفاده کنند و فوکوس خودکار خوبی بدست بیاورند، دوربین نیکون D780 بهترین گزینه برای شماست.

خانواده و لحظات

گرفتن تصاویر از لحظات زودگذری که در کنار عزیزان‌تان هستید کار بسیار سختی است چون دوربین باید در این شرایط به طور مداوم کار کند. خوشبختانه، دوربین نیکون D780 دارای دو سیستم فوکوس خودکار عالی است. هنگام استفاده از صفحه نمایش آن، از طریق منظره یاب نوری و تشخیص چشم می‌توانید از صورت‌ها به خوبی عکس بگیرید. سرانجام، عکس‌های خوب گرفته شده را به راحتی به اشتراک بگذارید.

889fbd1aec443cef389ea10c93b498d8

در این شرایط گزینه‌های کوچک‌تر و سبک تری به نسبت دوربین نیکون D780 در بازار وجود دارد كه در هر کجا كه مایل باشید، می‌توانید آن‌ها را به همراه خود داشته باشید.

منظره

شاید تراشه 24 مگاپیکسلی دوربین نیکون D780 با بالاترین وضوح تصویر نیست اما بعد از چاپ پوسترها از تصاویر گرفته شده، دامنه دینامیکی عالی و ضبط جزئیات جامد را ارائه می‌دهد. برای عکاسان حرفه‌ای طبیعت، مقاومت دوربین نیکون D780 در برابر تغییرات آب و هوا می‌تواند مفید باشد و انجام کارهای مختلف با دستکش بسیار ساده است. عمر باتری عالی به این معنی است که اصولا نیازی ندارید تا در مورد تمام شدن باتری نگران باشید، با این حال به یاد داشته باشید که می‌توانید از درگاه USB-C دوربین استفاده کنید. بر خلاف برخی رقبا، دوربین نیکون D780 هیچ نوع حالت تغییر سنسور تقویت کننده وضوح تصویر ندارد اما یک ویژگی جمع آوری فوکوس داخلی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد.

DSC 0317.acr scaled

پرتره

دوربین نیکون D780 انتخاب عالی برای گرفتن پرتره از دیگران است. تعداد بسیار زیادی لنز عالی برای انتخاب وجود دارد و موتور ضبط عکاس آن، کارهای بسیار خوبی را در ضبط کردن رنگ‌های پوستی انجام می‌دهد. فوکوس اتوماتیک به روز شده این دوربین همچنین باید دقیق باشد. به خاطر داشته باشید كه دوربین نیکون D780 یک دوربین قابل قبول است و می‌تواند برای بعضی از افراد “حرفه‌ای” بنظر برسد و نیازهای برخی دیگر را ارضاء نکند. عکاسان پرتره استودیویی نیز ممکن است وضوح بیشتری نیاز داشته باشند اما وضوح 24 مگاپیکسلی دوربین نیکون D780 برای اکثر کاربران واقعا خوب باشد.

2c048d74b3410237704eb7f93a10c9d7

سبک زندگی و مردم

برای کاربرانی که به دنبال عکاسی برای اینستاگرام خود هستند، یک دوربین مناسب عکاسی سبک زندگی نیاز به ارائه کیفیت تصویر به مراتب بهتر از تلفن‌های هوشمند دارد. به طور کلی، دوربین نیکون D780 چنین دوربینی است. دوربین نیکون D780 گزینه خوبی برای کسانی که فقط از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کنند، است. عکس‌های عالی D780 برای اشتراک گذاری فوری بسیار عالی هستند. برنامه Snapbridge که توسط نیکون ساخته شده است به شما امکان می‌دهد تا تصاویر خود را به سرعت اشتراک گذاری کنید.

1cd035a313edec52ac8f69c27aba683f

فوکوس خودکار عالی، به ویژه در نور ضعیف از دیگر مزایای این دوربین است. اگر یک دوربین تمام فریم DSLR نمی‌خواهید، دوربین نیکون D780 گزینه مناسبی برای این نوع عکاسی است.

خیابان

عکاسان خیابانی افراد دیگری هستند که به یک دوربین با شرایط خاص نیاز دارند. دوربین نیکون D780 می‌توانید به راحتی در هنگام تغییر شرایط، خود را سریع تغییر دهید. صفحه لمسی کج باعث می‌شود که بتوانید به راحتی عکاسی کنید و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید عکس‌های خود را با که به تازگی عکاسی کرده اید به اشتراک بگذارد، برنامه Snapbridge به شما کمک می‌کند تا تصاویر گرفته شده را به صورت بهتر به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید دوربین نیکون D780 را تا حد ممکن آرام و ساکت کنید، می‌توانید گزینه Quiet آن را فعال کنید.

30543a51b7a21d5312fdddfeecafb3d4

ورزش، اکشن و حیات وحش

هنگامی که صحبت از گرفتن عکس‌های ورزش و اکشن می‌شود، دوربین نیکون D780 حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه دارد. سری D700 دوربین‌های نیکون همواره گزینه‌های بسیار مناسبی برای این نوع کارها بوده‌اند، البته به شرط آن که به عکاسی سریع و پشت سر هم احتیاج نداشته باشید. واقعیت این است که عکاسی 7 فریم در ثانیه برای بسیاری از ورزش‌ها به اندازه کافی سریع است و دوربین نیکون D780 دارای یک بافر عمیق 100 فریم است که به لطف کارت‌های حافظه دوگانه UHS-II به سرعت پاک می‌شود. پشتیبانی از همه کیفیت‌های بالای تصویر مثل JPEG و Raw از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. سیستم منظره یاب 51 نقطه‌ای از نظر قابلیت اطمینان کاملاً عالی است.

2639ba2137371773aa1e64e7735cdb30

بسیاری از دوربین‌های بدون آینه رقیب دارای فوکوس خودکار در منظره یاب‌های الکترونیکی خود هستند. اگر از صفحه نمایش عقب استفاده می‌کنید، می‌توانید نوع مشابهی از سیستم را در دوربین نیکون D780 ببینید اما این امر می‌تواند با لنزهای بزرگ یا سنگین، یک وضعیت ناخوشایند را ایجاد کند. از نظر ارگونومیک، ما دوست داریم که یک جوی استیک AF را برای جابجایی نقطه AF در منظره یاب مشاهده کنیم و متاسفانه پد هشت جهته قابل استفاده است، اما ایده آل نیست.

عروسی‌ها و رویدادها

دوربین نیکون D780 با داشتن یک دوربین بسیار خوب، یک انتخاب عالی برای یک عکاس عروسی و رویداد است. تصویر با کیفیت و کاملاً مناسب در هر شرایط روشنایی بدست می‌آید، عمر باتری بسیار خوب است و اسلات کارت دوتایی برای پشتیبان گیری فوری نیز در دسترس است. سیستم فوکوس خودکار منظره یاب در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند و اگر چه گزینه تشخیص چشم در عکسبرداری مستقیم عالی است اما در حالت منظره یاب این گزینه موجود نیست. دوربین نیکون D750 پیش از این دوربینی بود که مورد توجه طرفداران و عکاسان عروسی و رویدادها قرار داشت. دوربین نیکون D780 باید بهتر از دوربین نیکون D750 در این زمینه عمل کند.

97c99dd2a042908aabc0bafc64ddc028

آیا دوربین نیکون D780 مناسب شما است؟

دوربین نیکون D780 دوربینی فوق العاده است که اگر بهترین دوربین برای هر یک از این موارد گفته شده نباشد، حداقل در اکثر رشته‌های عکاسی عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *