اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

دوربین نیکون Z5: هرآنچه در مورد این دوربین بدون آینه فول فریم میدانیم

دوربین نیکون Z5: هرآنچه در مورد این دوربین بدون آینه فول فریم میدانیم

نیکون تاکنون سال نسبتاً آرامی را داشته است ، اما آخرین شایعات حاکی از آن است که رونمایی بعدی آن می تواند یک دوربین فول فریم بدون آینه به نام Nikon Z5 باشد.

چرا ممکن است آن را دوربین عکاسی نیکون Z5 بنامیم؟ زیرا انتظار می رود نسخه قبلی Nikon Z6  باشد ، از نظر ویژگی و قیمت، با توجه به اینکه دومی در حال حاضر در صدر بهترین لیست دوربین های ما است، این امر می تواند بسیار مورد استقبال قرار بگیرد.

مدتی است که می خواهیم شاهد دوربین عکاسی نیکون Z5 باشیم. اما نیکون هنوز چیزی اعلام نکرده است، طبق آخرین گمانه زنی ها نمی توانیم به زودی شاهد به بازار آمدن Z5 باشیم.

این دوربینی است که می توانید به جای Canon EOS RP یا از نسل قدیمی Sony Alpha A7 یا Sony A7R خریداری کنید.

اخبار خاص در مورد Nikon Z5 بسیار ناچیز است، اما ما انتظار داریم که آن را قبل از پایان سال 2020 اعلام کنند. در اینجا آخرین شایعات را به همراه آنچه فکر می کنیم و امیدواریم ارائه خواهیم کرد.

قیمت Nikon Z5 و تاریخ عرضه

شایعات نیکون در اوایل ژوئن سال 2020 نوشته است که Nikon Z5 ممکن است در سه ماه آینده وارد بازار شود و نشان می دهد که این محصول قبل از ماه سپتامبر یا در ماه سپتامبر اعلام خواهد شد.

این یک بازه زمانی کافی و معقول است، اما این خبر (شایعه) فقط در حد “حدس زدن” شایعات نیکون است. پیش بینی می شود Nikon Z5 در کنار Z30 ، یک دوربین APS-C بدون آینه تولید شود. هنگامی که دو دوربین دیجیتال جدید نیکون با صدور گواهینامه بدنه روسیه ثبت شد، وجود دوربین های z5 به بازار نزدیک به تأیید بود که توسط ناشر دوربین قابل اعتماد، Nokishita مشاهده شد.

قیمت؟ آنچه که میتوان از نام  Nikon Z5 متوجه شد این است که به احتمال زیاد ارزان تر از Nikon Z6 است ، که هنوز هم در صدر لیست بهترین دوربین هایی است که می توانید هم اکنون خریداری کنید.

رقیب اصلی این محصول Canon EOS RP است که در حال حاضر با قیمت 899 دلار (£1299 / $1818AU) فقط با بدنه 999 دلار با لنز کیت اولیه در دسترس است. با این حال ، اگر محصول های نیکون با این قیمت ها مطابقت داشته باشد، احتمالاً محصول z5 با قیمت اصلی 99/1299دلار  یا £99/1399یا AU$2149 (که شامل آداپتور Mount نیز هست)، خواهد بود.

اما چگونه ممکن است که نیکون بهترین دوربین بدون آینه خود را ساده نگه دارد تا بتواند قیمت را پایین بیاورد؟

دوربین نیکون Z5: هرآنچه در مورد این دوربین بدون آینه فول فریم میدانیم

دوربین نیکون Z5: هرآنچه در مورد این دوربین بدون آینه فول فریم میدانیم

صفحه نمایش نیکون Z5 و منظره یاب الکترونیکی

در مورد مشخصات دوربین عکاسی نیکون Z5 تاکنون فقط یک شایعه مداوم وجود داشته است، اما یک مسئله بزرگ وجود دارد. بسیاری معتقدند که نیکون، منظره یاب الکترونیک را از Nikon Z5 جدا می کند تا کوچکتر و ارزانتر شود.

این یک حرکت جسورانه است. تقریباً تمام دوربین های فول فریم دارای منظره یاب الکترونیکی ، از جمله Canon EOS RP هستند، بنابراین انتخاب این محصول ارزان تر از دیگر محصولات مشابه است مگر اینکه در محصولات نسل قبلی سونی آلفا قیمتی ارزان تر پیدا کنید.

دوربین Sigma FP (تصویر پایین) این مسیر را طی کرد. این کوچکترین دوربین فول فریم تمام عیاری بود که شما میتوانستید بخرید، اما برای کسانی که بیشتر به عکاسی علاقه مند بودند اشکلاتی را بوجود میاورد. نیکون از فضای بالای دوربین استفاده زیادی نخواهد کرد تا جایی برای متصل کردن منظره یاب الکترونیکی یا همان EVF در اختیار داشته باشید.

e382f91e2c82c3853aeb0d3948275232

در بعضی مواقع، کسانی که ادعا می کنند دوربین ها بدون منظره یاب کامل نیستند، مانند دوربین های قدیمی  است که شاسی لمس آنها درگذشته جداگانه بود، که هرگز در وهله اول خوب به نظر نمی رسیدند. آیا ما هنوز آنجا هستیم و از آن دوربین ها استفاده می کنیم؟ مطمعنا” نه. صفحه نمایش دوربین های عقب z5 حتی به آنهایی که در تلفن های پیشرفته استفاده می شود نزدیک نیست. این یک اصل برای کیفیت تصویر مانند کنتر است و آن را نباید با رنگ اشتباه گرفت بلکه برای روشنایی است که اهمیت بالای دارد.

نمایشگر دوربین عقب نیکون z5 با روشنایی 1000 نیتری و حالت اتوماتیک را در اختیار شما قرار می دهد که در ثانیه واکنش نشان می دهد و می توانیم جدی تر در مورد کاهش اهمیت یک EVF صحبت کنیم. برخی گفته اند که دوربین عکاسی نیکون Z5 ممکن است دارای LCD عقب ثابت نیز باشد،  اما در صورت اختیاری بودن EVF فکر بدی است. نیکون Z6 دارای صفحه نمایش 1/2 میلیون نقطه ای است که از  پیکسل پایین می آید. زیرا این صفحه نمایش از ماتریس زیر پیکسل RGBW استفاده می کند.

در حالت ایده آل ، نیکون Z6 باید این مشخصات و شیب صفحه نمایش را حفظ کند، به خصوص هنگامی که از زیر پیکسل سفید اضافی در صفحه RGBW برای تقویت روشنایی استفاده می کند. با این وجود ، ممکن است شاهد افت چشمگیری نسبت به   LCD  مشابه 04/1 میلیون که در دوربینNikon Z50  استفاده شده و دارای  پیکسل است، باشیم.

مشخصات و ویژگی های Nikon Z5

دوربین Z5 صفحه نمایش سطح بالاتر یا صفحه نمایش سطح پایین ترخواهد بود ؟ دوربین عکاسی نیکون Z5 تقریباً یک دوربین با مانت Z با سنسور فول فریم خواهد بود. اما چه سنسوری خواهد داشت؟

بهترین راه برای حدس زدن اینکه نیکون Z5 ،دارای یک سنسور آینه ای که بدون آینه یا DSLR است خواهد بود یا نه؟ این است که ببینیم در دوربین های اخیر از این سنسور استفاده شده یا نه؟ مهمترین DSLR اخیر نیکون ، نیکون D780 است که با Nikon Z6 قابل مقایسه است و از یک سنسور مشابه 24.5 مگاپیکسلی استفاده می کند.

آیا دوربین عکاسی نیکون Z5 می تواند از همین سنسور استفاده کند؟ به نظر نمی رسد که دوربین Nikon Z6 یک دوربین دیجیتال گران قیمت باشد و رقیب های همچون فوجی فیلیم اجازه می دهند دوربین های با قیمت های کاملاً متفاوت از همان سنسورها استفاده کنند.

استفاده از چنین سنسورهای برای نیکون یک پیروزی بزرگ محسوب می شود، زیرا باعث می شود Z5 دامنه دینامیکی بهتری در پایه ISO نسبت به Canon EOS RP داشته باشد.

8b519f198dd26772e3e82874826b04aa

احتمالاً این ویژگی به تنهایی بسیاری از خریداران را ترغیب به انتخاب نیکون می کند. همچنین (برداشت ما این است که) احتمالاً Nikon Z5 دارای همان سیستم فوکوس تشخیص 273 نقطه ای بر حسگر است که دوربین های Nikon Z6 و D780 دارند.

در این مرحله ، ممکن است دوربین عکاسی نیکون Z5 نزدیک به محصولات مشابه گران قیمتش به نظر برسد. با این حال ، بخش های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است Nikon آن ها را حذف کند.

IBIS یا تثبیت کننده تصویر درون بدنه ، به طور بالقوه می تواند حذف شود. ما دلمان برای این قابلیت تنگ شده است، اما Canon EOS RP نیز قابلیت IBIS را ندارد. این کار به نیکون اجازه خواهد داد تا بدنه دوربین Z5 را به دارای طراحی متفاوتی شده و همین باعث خواهد شد که این دوربین تمام عیار، دوام بیشتری داشته باشد.

اما در اینجا مشکلی وجود دارد که نشان می دهد نیکون IBIS را در Z5 نگه خواهد داشت. تمام لنزهای سری Z فاقد تثبیت کننده خاص خود هستند، زیرا این سیستم با توجه به IBIS ساخته شده است. اگر نیکون این مشکل را برطرف کند دوربین عکاسی نیکون Z5 برای سفر و عکاسی در تعطیلات بسیار مفید خواهد بود

کاهش های احتمالی دیگر، بسیار خطرناک خواهد بود. Nikon Z5 می تواند صفحه نمایش بالای صفحه Z6 را از دست بدهد و از یک طرح کنترلی نزدیکتر به APS-C Nikon Z50 استفاده کند.

320e4df890a1a620573db8170f39a093

کاهش کارآیی آب بندی Nikon Z5 یکی دیگر از کاهش های احتمالی است. Nikon Z6 و Z7 برخی از بهترین آمادگی ها را در برابر باران دارند و Z5 می تواند در این ویژگی دوباره نزدیک تر به محصول Nikon Z50 باشد. این بدان معنی نیست که دوربین z5 اسکلت منیزیم نخواهد داشت. اما ممکن است توجه کمتری به جزئیات در تمام واشرها / مهرها شود، همچنین باید چند میلی متر از بدنه تراشیده شود.

اگر ما فرضیه های Nikon Z5 را تاکنون صحیح در نظر بگیریم، که تغییرات اصلی آن در عناصر بیرونی مانند ساخت، EVF  و شاید صفحه نمایش عقب باشد، باید z5 نیز به اندازه Z6 برای نشان دادن فیلم خوب باشد. و این همچنین بدان معنی است که Canon EOS RP را شکست می دهد. Canon  هنگام تصویربرداری4k  زیاد مناسب نیست. اگر نیکون از تثبیت نرم افزار استفاده کند، برداشت بیشتری وجود خواهد داشت همچنین تنها می تواند از فوکوس خودکار تشخیص در تصویر برداری 4K استفاده کند، که می تواند کند تر باشد. اگر نیکون Z5 مانند نیکون Z6 باشد، دیگر نیازی به کاهش اجباری 4K  نیست و باید هنگام تصویر برداری 4K ، تشخیص فاز AF را بدست آوریم. این یک برد آسان خواهد بود و به طور بالقوه می تواند Z5 را به بهترین قیمت برای دوربین فیلمبرداری با قیمت مناسب تبدیل کند.

ما همچنین دلیل کمی می بینیم که نیکون به روزرسانی نرم افزاری پرداخت نشده ProRes RAW را که در دسترس Z6 و Z7 است ، ارائه ندهد. دوربین عکاسی نیکون Z5  به نظر می رسد یک دوربین دیجیتال ترکیبی با بدنه محکم و هیبرید سخت برای کسانی که بیش از حد به سبک سنتی عکس گرفتن اهمیت نمی دهند، باشد.

مطمئناً، Panasonic GH5 و Panasonic GH6 در آینده حتی با وجود ضبط K / 60p 4 حاشیه های خواهند داشت، حتی اگر آنها دارای کیفیت تصویر در نور کم به یک دوربین فول فریم بدون لمس را در اختیار داشته باشند.

53253027fef2ab5162a602f2acfed431نیکون به چه می‌اندیشد ؟

آیا واقعاً نیکون منظره یاب را از دوربین عکاسی نیکون Z5 خارج می کند؟ این ممکن است کمتر از آنچه به نظر می رسد عجیب باشد. این امر به نیکون اجازه می دهد بدون ایجاد امتیازات بزرگی در جای دیگر، قیمت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و شرط می بندیم که شما قادر خواهید بود یک افزودنی EVF بخرید، و به هیچ عنوان شبیه به  Nikon Z6  نخواهد بود. این بدان معناست که ما به دوربینی خواهیم رسید که باید Canon EOS RP  را برای ضبط فیلم 4k و دامنه دینامیکی پایه ISO ، با هزینه کمتری نسبت به Sony A7 III ادغام کند. با افزودن EVF احتمالاً برای جمعیتی که به دنبال گرفتن دوربین ارزان تر  هستند، بسیار گران قیمت خواهد بود.

اما دوربین عکاسی نیکون Z5 می تواند بهترین نتیجه را نسبت به دوربین های 2020 که برای تصویر برداری صفحه LCD طراحی شده اند را داشته باشد و بسیار مقرون به صرفه است. این صفحه را به محض شنیدن اطلاعات رسمی در مورد این دوربین کاملاً هیجان انگیز با قاب کامل، به روز خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *