اخبار و مقالات

نیکون از لنز سبک و مقرون‌به‌صرفه Nikkor Z 600mm F6.3 VR S Phase Fresnel رونمایی کرد

Nikon Z 600mm F6p3 VR S

نیکون از لنز سبک و مقرون‌به‌صرفه Nikkor Z 600mm F6.3 VR S Phase Fresnel رونمایی کرد

نیکون لنز سوپر تله فوتو سبک و مقرون به صرفه Nikkor Z 600mm F6.3 VR S Phase Fresnel رونمایی کرد

نیکون لنز جدیدی با نام Nikkor Z 600mm F6.3 VR S Phase Fresnel رونمایی کرد. این لنز سوپر تله فوتو بسیار سبک و جمع و جور است و با دست برای مدت طولانی قابل استفاده است.

لنزهای سوپر تله فوتو معمولاً بزرگ و سنگین هستند، اما این لنز به لطف استفاده از عناصر لنز Phase Fresnel، بسیار سبک و جمع و جور است. این همچنین دومین لنز PF نیکون برای سری Z است.

Nikkor Z 600mm F6.3 VR S تنها 1390 گرم وزن دارد و طول آن 278 میلی متر است. نیکون ادعا می کند که این سبک ترین و کوچکترین لنز 600 میلی متری در کلاس خود است، اما باید توجه داشت که هیچ لنز 600 میلی متری دیگری در حدود F6.3 در بازار وجود ندارد.

نیکون با لنزهای قبلی phase fresnel (PF) خود موفقیت هایی کسب کرد، بنابراین جای تعجب نیست که آنها به سراغ این روش رفته اند. به طور خلاصه، این لنز سبک تر، کوچکتر و ارزان تر است. این به دلیل عناصر شیشه ای نازک تر و سبک تر در لنز و مزایای تولید مقرون به صرفه ای است که به ارمغان می آورد، مانند توانایی استفاده از یک موتور STM برای هدایت AF.

Nikkor Z 600mm F6.3 VR S دارای 21 عنصر در 14 گروه است که شامل دو عنصر پراکندگی فوق العاده کم (ED) و یک عنصر بازتابی طول موج کوتاه (SR) برای تصحیح انحراف رنگی طولی است. همچنین پوشش فلوئور (برای جلوگیری از بازتاب نور) و پوشش کریستال نانو (برای بهبود کنتراست) است، لنز دارای لرزشگیر تصویر 6 توقفی است و حداقل فاصله فوکوس آن 4 متر است.

این لنز با تله کانورترهای نیکون سازگار است که امکان استفاده از لنزهای سوپر تله فوتو بسیار سبک را فراهم می کند که برای عکاسی از ورزش یا حیات وحش عالی هستند. با این حال، با استفاده از تله کانورترها، دیافراگم لنز به F9 و F13 کاهش می یابد.

این لنز با یک پایه سه پایه همراه است که برای کمک به حفظ ثبات و نور در طول عکاسی طولانی تر مفید است.

قیمت و تاریخ عرضه به بازار

لنز Nikkor Z 600mm F6.3 VR S در اواخر اکتبر 2023 با قیمت خرده فروشی پیشنهادی 4800 دلار در دسترس خواهد بود.

اعتبار تصاویر:‌ DPREVIEW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *