این اولین نگاه شما به Nikon Z6 III همراه با مشخصات اولیه دوربین است که به طور رسمی هفته آینده عرضه می شود!

پوشش Nikon Z6 III قبل از عرضه آن شکسته شده است – و این لطفاً تصاویر فاش شده یا شایعات دوربین از اعماق دنیای وب و اینترنت نیست: این خبر از خود نیکون است.

نیکون یک ویدیوی تیزر آنلاین منتشر کرد که ابتدا با عنوان “Z6III | آماده اجرا؟ 17 ژوئن ساعت 8 صبح به وقت شرقی” و بعداً به “آماده اجرا؟ 17 ژوئن ساعت 8 صبح به وقت شرقی” تغییر نام یافت. می توانید ویدیو را در زیر ببینید که اطلاعات شگفت انگیزی در مورد دوربین جدید ارائه می دهد.

همانطور که از یک تیزر انتظار می رود، این ویدیو نگاه های گذرايي به Nikon Z6 III در حال کار نشان می دهد. در حالی که این ویدیو فقط کوتاه ترین نگاه را به دوربین به ما می دهد، اما برای تأیید کافی است که بله – به نظر می رسد همان چیزی است که انتظار دارید جانشین Nikon Z6 II باشد.

نگاهی به قابلیت‌های فاش‌شده‌ی Nikon Z6 III

اولین ویژگی قابل توجه، پیش‌ثبت است که نیکون در سال ۲۰۰۰ با همکاری المپوس/ام‌سیستم پیشگام آن بود. این قابلیت، نوعی عکاسی پیاپی است که با نیم‌فشردن دکمه شاتر، فریم‌ها را در بافر دوربین ذخیره می‌کند.

هنگامی که دکمه شاتر را به طور کامل فشار می‌دهید، دوربین تعداد مشخصی از این فریم‌های ذخیره‌شده (مثلاً ۱۵ فریم یا ۱ ثانیه) را به همراه فریم‌های پیاپی بعدی تا زمانی که دکمه را نگه داشته‌اید، ثبت می‌کند. این امر به شما اطمینان می‌دهد که حتی اگر در ثبت لحظه‌ای حساس مانند پرش پرنده یا مشت‌زدن بوکسور کمی تأخیر داشته باشید، می‌توانید آن را شکار کنید.

منظره‌یابی روشن و باکیفیت

دو نقل قول دیگر در ویدیوی تیزر، اطلاعات کمتری را آشکار می‌کنند. مورد دوم نشان می‌دهد که به احتمال زیاد، منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین روشن و باکیفیت خواهد بود. این احتمال وجود دارد که از همان صفحه‌نمایش OLED بسیار روشن ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای استفاده شود که در دوربین‌های Nikon Z8 و Z9 نیز به کار رفته است.

رنگ‌های زیبا در قالبی کوچک

سومین نقل قول در مورد “همه رنگ‌های زیبا در یک دوربین به این کوچکی” جالب‌تر است. از یک سو، شاید صرفاً به کیفیت رنگ خوب دوربین‌های نیکون اشاره داشته باشد (که شهرت نیکون در علم رنگ دوربین‌ها بر کسی پوشیده نیست).

اما از سوی دیگر، ممکن است این نقل قول به علاقه‌ی فعلی به فیلترهای درون‌دوربین اشاره داشته باشد، مانند صفحه‌نمایش شبیه‌سازی فیلم در فوجی‌فیلم X-T50 یا LUTهای زنده در پاناسونیک لومیکس S9.

انتظاری هیجان‌انگیز

با رونمایی کامل از این دوربین در روز دوشنبه‌ی آینده، مشتاقانه منتظر دیدن قابلیت‌های نخستین دوربین نیکون در سال ۲۰۲۴ هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *