اخبار و مقالات, اخبار گوناگون

سیگما از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد

Spring Street Pop Up exterior scaled

نمایی از فروشگاه پاپ‌آپ Spring Street

لوگوی جدید سیگما و نحوه‌ی نگارش نام آن، اکنون در جدیدترین محصولات و فروشگاه پاپ‌آپ این برند در منهتن به نمایش درآمده است.

سیگما روز پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشت. این برند علاوه بر معرفی یک هویت بصری جدید، از یک دوربین بدون آینه با طراحی برجسته‌ای که گویی توسط جانی آیو یا Teenage Engineering ساخته شده، نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از لنزهای پرایم سری I، یک لنز تله‌فوتو پرچمدار برای عکاسی ورزشی و حیات‌وحش، و یک لنز همه‌کاره APS-C پرده‌برداری کرد.

بیانیه رسمی: سیگما از هویت بصری جدید و ابتکار هنری تازه خود رونمایی کرد
🔹 ۲۴ فوریه ۲۰۲۵، شرکت سیگما (به مدیریت کازوتو یاماکی) هویت بصری جدیدی را برای محصولات و برند خود معرفی خواهد کرد.
از زمان تأسیس سیگما در ۱۹۶۱، این شرکت همواره در تلاش بوده است تا استانداردهای مهندسی اپتیک را از طریق نوآوری و احترام عمیق به خلاقیت عکاسان و فیلم‌سازان ارتقا دهد. اکنون، با معرفی این هویت بصری جدید، سیگما بار دیگر بر فلسفه تولید خود تمرکز کرده و تمایل خود را برای ارائه محصولات و خدماتی بی‌نظیر به مشتریانش به نمایش می‌گذارد.
📷 عکاسی و دنیای دوربین‌ها همواره در حال تحول است، گاهی به‌صورت تدریجی و گاهی با جهش‌های انقلابی. با این حال، ماهیت اصلی عکاسی – ثبت و به اشتراک‌گذاری لحظات – تغییری نکرده است. هویت بصری جدید سیگما، تعهد این برند را به پشتیبانی از این هدف، از طریق کیفیت و خلاقیت بی‌نظیر نشان می‌دهد.

بازطراحی هویت بصری: لوگو و نماد جدید

Sigma Wordmark symbol

سیگما تغییراتی در نحوه‌ی نگارش نام برند خود ایجاد کرده است. سبک جدید Wordmark این شرکت اکنون از یک فونت سریف‌دار استفاده می‌کند که می‌توان آن را در تیتر روزنامه‌ها یا برچسب برندهای لوکس مشاهده کرد. در حالی که سبک قبلی از یک فونت بدون سریف مدرن بهره می‌برد، سیگما اعلام کرده که این تغییرات به‌تدریج در تمامی محصولات، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و بسته‌بندی‌های این برند اعمال خواهد شد. لوگو و سبک نگارش جدید هم‌اکنون در وب‌سایت و تمامی محصولات معرفی‌شده‌ی امروز قابل مشاهده است.

سیگما همچنین نماد خود را به‌روزرسانی کرده و آن را به شکلی مدرن‌تر درآورده است. این نماد که بر اساس حرف یونانی Σ (سیگما) طراحی شده، فلسفه‌ی تولید این برند را بازتاب می‌دهد:
“هر محصول، مجموعی از فناوری، تجربه، اشتیاق و تخصص تمامی افرادی است که در فرآیند تولید آن نقش دارند.”

تأکید بر تولید در ژاپن

سیگما بر تولید داخلی در ژاپن تأکید دارد. این برند تمامی محصولات خود، از جمله دوربین‌ها و لنزها را در کارخانه‌ی Aizu تولید کرده و زنجیره‌ی تأمین خود را در منطقه‌ی Tohoku متمرکز کرده است.

این برند در آینده، بیشتر بر منبع اصلی کیفیت برتر خود تأکید خواهد داشت:
“ساخته‌شده در Aizu، ژاپن.”

پروژه‌های هنری: تعهد عمیق‌تر به هنر

سیگما همیشه از هنر عکاسی الهام گرفته و در تلاش بوده تا با نوآوری‌های خود، به هنرمندان در تحقق رؤیاهایشان کمک کند. این برند با پشتیبانی از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، نمایش و گسترش مجموعه‌ی کتاب‌های عکاسی، و همکاری با هنرمندان، حضور خود را در دنیای هنر پررنگ‌تر خواهد کرد.

در همین راستا، سیگما از پروژه‌های هنری (Art Projects) جدید خود رونمایی کرده که در آن با هنرمندان برای تولید و نمایش آثارشان همکاری خواهد کرد. اولین هنرمندانی که در این پروژه شرکت کرده‌اند، Sølve Sundsbø و Julia Hetta هستند.

🔗 برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی پروژه‌های هنری سیگما به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *