مقایسه

مقایسه iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020، تمامی تفاوت هایشان

مقایسه iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020، تمامی تفاوت هایشان

iPhone SE (2022) و iPhone SE قدیمی (2020) تقریباً یکسان به نظر می رسند و تشخیص آنها فقط با نگاه کردن، کمی دشوار است.

اپل قطعاً با نسخه جدید SE نگاهی کلاسیک به اطراف خود دارد و این سبک کلاسیک مزایای خود را دارد زیرا طراحی فوق العاده فشرده و سبک در مقایسه با اکثر تلفن های مدرن دیگر باقی می ماند. با این حال، دقیق تر نگاه کنید و متوجه تفاوت های مهمی بین مدل قدیمی تر و به روز رسانی جدیدتر آن خواهید شد.

به جزئیات داخل گوشی نگاه کنید، پردازنده جدیدتر، اتصال 5G اضافه شده، دوربین بهبودیافته را می بینید و همچنین مدل جدیدتر iPhone SE (2022) در واقع کمی سبک تر از نسخه قبلی خود است.

اما آیا در این نسخه جدید ضعف هایی وجود دارد و تفاوت‌ها و جزئیات عجیب این دو چیست؟ و آیا باید از iPhone SE قدیمی تر (یا احتمالاً حتی یک آیفون قدیمی 7/8 و غیره) گوشی موبایل خود را ارتقا دهید؟

بیایید زمان را تلف نکنیم و به کاوش در مورد تلفن های جمع و جور بپردازیم که زیبا به نظر می رسند.

تفاوت های آیفون SE (2022) با SE (2020) به طور خلاصه:

  • تراشه A15 در مقابل تراشه A13
  • شیشه بادوام تر در مدل 2022
  • کیفیت تصویر بهبود یافته است
  • کیفیت ویدیو بهبود یافته، به خصوص در نور کم
  • اتصال 5G
  • عمر باتری کمی بیشتر است
  • 30 دلار قیمت شروع بالاتر در مدل جدیدتر

طراحی و کیفیت صفحه نمایش

سنتی و کلاسیک بودن اغلب چیزهای خوبی در نظر گرفته می شود، اما در واقع به انتخاب کلمات مربوط می شود. “کلاسیک” بودن جالب به نظر می رسد، اما “پیر” بودن چیزی نیست که بخواهید در مورد گوشی خود بشنوید.

با این حال، زمان تاثیر خود را گذاشته است و این وضعیتی است که ما در اینجا کمی از هر دو را داریم، “کلاسیک” و “قدیمی”.

اول، به این دلیل که چنین حاشیه‌های بزرگ و چنین صفحه‌نمایش کوچکی قطعاً در گوشی‌های 2022 کمی نامناسب به نظر می‌رسند، حتی یک مدل ارزان قیمت. اما نکته دوم، “کلاسیک” بودن به این معنی است که شما باید یک گوشی فوق العاده نازک و سبک وزن داشته باشید، و ما تقریباً فراموش کرده ایم که امکان ساخت آن وجود دارد.

تفاوت در کیفیت ساخت بسیار اندک است: SE جدیدتر (2022) در واقع دارای یک شیشه جدیدتر و بادوام تر است، بنابراین امیدواریم اولین بار که آن را رها کنید شکسته نشود، اما به هر حال احتمالاً آن را در یک جعبه خواهید داشت. .

رنگ‌ها نیز مشابه هستند، رنگ‌های مشکی و قرمز محصول کاملاً یکسان به نظر می‌رسند، اما دیگر مدل «سفید» ندارید، بلکه رنگ سفید کمی تیره‌تر است.

و بله، ابعاد فیزیکی این دو دقیقا یکسان است، اما وزن کمی متفاوت است: 148 گرم در مدل قدیمی در مقابل 144 گرم در مدل جدیدتر. این چطور ممکن هست؟

باشه صفحه نمایش 4.7 اینچ، LCD، وضوح 750p در هر دو، با برچسب “Retina” خسته روی آن. این قطعاً یک نوع موقعیت “قدیمی” است تا “کلاسیک”. اولاً، این صفحه نمایش برای افرادی که واقعاً کارهایی را با تلفن خود انجام می دهند کمی بسیار کوچک است. دوم، LCD؟ بیا دیگه! نمایشگرهای LCD در حین پیمایش جلوه شبح دارند، رنگ‌های روی آن‌ها تیره‌تر از OLED به نظر می‌رسند و به همان اندازه پر جنب و جوش و فریبنده نیستند. هیچ پشتیبانی از HDR در هر دو گوشی نیز وجود ندارد. این همان چیزی است که هست، یکی از مصالحه های بزرگتر یک گوشی ارزان قیمت.

اندازه و کیفیت

در بیومتریک نیز تفاوتی وجود ندارد، اما ممکن است بهتر باشد: اسکنر اثر انگشت Touch ID در اینجا در هر دو گوشی سریع و دقیق است. و مهم نیست که ماسک داشته باشید یا نه، این کار در هر دو صورت خوب است.

عملکرد و نرم افزار

A15 سریعتر است، بله، اما ممکن است بیشتر در مورد محافظت از آینده و ویژگی های جدید باشد

بنابراین احتمالاً به یاد دارید که آیفون SE (2020) دو سال پیش بازار گوشی های هوشمند ارزان قیمت را تکان داد. اوه، گوشی با قیمت ارزان و تراشه پرچمدار؟ یه جورایی جدید بود در حال حاضر جدید نیست و تقریباً برای SE (2022) انتظار می رفت، اما با این وجود چشمگیر است. اما همچنین، بسیاری از مردم خواهند گفت که واقعاً مهم نیست، یا برایشان مهم نیست. و ما می‌بینیم که این استدلال نیز دارای ارزش است: به هر حال، اکثر وظایف اساسی در مدل 2022 به همان اندازه که در مدل 2020 انجام می‌شوند، اجرا می‌شوند.

بنابراین، اگرچه تراشه A15 شوخی نیست، اما بیشتر در مورد محافظت در آینده این دستگاه از طریق یک چرخه به روز رسانی طولانی پیش رو است، اما همچنین در مورد فعال کردن یک سری ویژگی های جدید جالب است که کمی در زیر کاپوت و در جلوی دوربین کار می کنند.

اکنون، می‌دانیم که می‌خواهید معیارها را ببینید و ببینید که آیا فرم فشرده SE واقعاً A15 را به طور قابل توجهی تحت فشار قرار نمی‌دهد، و ما به زودی آن را خواهیم داشت، فقط برای مدتی صبور باشید.

از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، اینجاست که مدل 2022 حرف اول را می‌زند: SE (2020) در نهایت احتمالاً طی 2 تا 3 سال آینده حذف می‌شود، در حالی که نسخه جدیدتر احتمالاً تا 5 سال آینده مرتبط باقی خواهد ماند. این یک بحث بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود، به خصوص اگر مدت طولانی تری با تلفن همراه باشید.

در زمینه اتصال، هر دو مدل دارای 4G LTE هستند، اما SE (2022) همچنین برق 5G را به ارمغان می آورد. مسلماً بدون جادوی mmWave فانتزی برای مناطق شهری، اما احتمالاً نباید خیلی ناراحت باشید زیرا پوشش در این مورد کمیاب است. این دارای 5G نوع sub6 است که شما را در مکان های بسیار بیشتری تحت پوشش قرار می دهد.

یکی از مواردی که در هر دو نسخه SE وجود ندارد UWB یا باند فوق عریض است که برای عملکرد سریعتر AirDrop مفید است.

دوربین

اگر امید زیادی داشتید که SE جدیدتر دوربین های بیشتری را بیاورد، خوب، اینطور نیست.

اما کاری که انجام می دهد این است که بخش عمده ای از جادوهای محاسباتی را از خانواده پرچمداران آیفون 13، از جمله جادوی عکاسی محاسباتی، بهینه سازی تصاویر برای رنگ و جزئیات، و موتور Smart HDR 4 که رنگ، کنتراست و نویز را افزایش می دهد، به ارمغان می آورد. شما همچنین از Photographic Styles پشتیبانی می کنید تا به خوبی شخصی خود را بسازید … سبک عکس!

این برای عکس های واقعی چه معنایی دارد؟

نمونه های دوربین آیفون SE 3 در مقابل آیفون SE 2

se 2020                                                                                              se2022

همانطور که در بالا می بینید، عکس های روز عملاً یکسان به نظر می رسند. می‌توانید رنگ‌های اشباع‌تر را در گوشی جدیدتر تشخیص دهید، همچنین می‌توانید اشیا را در حالت پرتره تشخیص دهید (بخش‌هایی از عینک من به درستی از پس‌زمینه جدا شده‌اند در SE 3 در مقابل SE 2)، اما همه این‌ها واقعاً بسیار شبیه هستند. .

نه تنها این، بلکه A15 همچنین کیفیت ویدیو را در SE (2022) بالا می برد و نویز و به خصوص در نور کم را کاهش می دهد. هر دو نسخه SE از تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) به جای فناوری جدیدتر تغییر حسگر در سری آیفون 13 استفاده می‌کنند.

اگر ویدیو را برای لحظه‌ای مکث کنید، به راحتی متوجه خواهید شد که چمن‌ها و رنگ‌های اشباع‌تر به طور کلی در SE (2022) ظاهر می‌شوند و به تصویر احساس زنده‌تری می‌دهند. در طول تست فوکوس خودکار پیوسته، همچنین می‌توانید ببینید که چگونه SE جدید برای تغییرات ناگهانی نوردهی به تدریج تنظیم می‌شود.

به طور کلی، SE نسبت به نسل قبلی خود یک پیشرفت ظریفی کرده است و هر دو با وجود محدودیت‌هایی که دارند، یکی از تواناترین گوشی‌ها در این محدوده قیمتی اقتصادی هستند.

کیفیت صدا

اپل یکی از بهترین بلندگوهای گوشی های هوشمند را با سری آیفون 13 ساخته است، صدا و قدرتی که می توانید از آن بلندگوها دریافت کنید باورنکردنی است، اما جادو به طور کامل به SE (2022) منتقل نشده است، که خیلی زیاد است. نازک و جمع و جور است و به نظر می رسد که کیفیت صدایی مشابه مدل قبلی را حفظ کرده است. مناسب، عالی نیست هر دو نسخه جدید و قدیمی دارای یک بلندگوی پایینی هستند که در همکاری نزدیک با بلندگوی کمکی در گوشی کار می کند.

و در قسمت جلوی جک هدفون قرار دارد… ، واقعاً انتظار نداشتید که اپل ناگهان جک را برگرداند، درست است؟

عمر باتری و شارژ

یکی از محدودیت‌های اصلی طراحی آیفون SE این است که آنقدر نازک و جمع و جور است که نمی‌توانید باتری بزرگی را در آن بدنه قرار دهید، و متاسفانه آیفون SE جدید این محدودیت را برطرف می‌کند.

با این حال، با وجود تمام این موارد، اپل به نوعی توانسته عمر باتری بهتری را ارائه دهد! این هیجان انگیز است زیرا این شکایت شماره یک اینترنت علیه SE (2020) بود.

اعداد رسمی اپل نشان می دهد که آیفون SE جدید 15 ساعت در مقابل 13 ساعت برای SE (2020) برای پخش ویدئو دوام می آورد. در مقایسه، آیفون 11 دارای باتری است که 17 ساعت پخش مداوم ویدیو را دوام می آورد، مانند آیفون 13 مینی، و آیفون 13 بزرگتر می تواند تا 19 ساعت طول بکشد.

بنابراین بله، عمر باتری همچنان یک محدودیت برای SE (2022) باقی مانده است، اما نه به اندازه قبل.

حداکثر سرعت شارژی که این آیفون SE جدید پشتیبانی می کند تا 20 وات است، بنابراین در اینجا هیچ تغییری وجود ندارد. طبق اندازه‌گیری‌های ما، با شارژر رسمی اپل، شارژ ۱۵ دقیقه‌ای حدود ۳۰ درصد عمر باتری را به شما می‌دهد، شارژ ۳۰ دقیقه‌ای حدود ۵۵ درصد باتری را به شما می‌دهد و شارژ کامل ۰ تا ۱۰۰ درصد طول می‌کشد. حدود 1 ساعت و نیم روی هر دو. مطمئناً سریعترین نیست، مطمئناً.

هر دو گوشی از ویژگی‌های نادر شارژ بی‌سیم این کلاس پشتیبانی می‌کنند، اما از آنجایی که آنها بسیار نازک هستند، آهنرباهایی را که در سری آیفون 12 و آیفون 13 دارید برای MagSafe دریافت نمی‌کنید، بنابراین هیچ ترفند مغناطیسی در اینجا امکان‌پذیر نیست.

کلام آخر

بنابراین… آیفون SE (2022) اینجاست، اما اساساً چیزی بیش از یک لایه رنگ تازه برای همان بسته به ارمغان نمی آورد. اما به زیر کاپوت نگاه کنید، و در حالی که ظاهر تغییر نکرده است، اکنون اتصال 5G، پردازنده سریع‌تر و دوربین بهبود یافته را دریافت می‌کنید.

همچنین طراحی آشنای «آیفون با دکمه» را حفظ کرده است که یک رئیس جمهور سابق را خوشحال می کند. به زبان ساده: این یک کلاسیک است که اپل به آن پایبند است.

اما بزرگترین مشکلات این طراحی را برطرف نمی کند.

تفاوت قیمت فقط 30 دلار زیاد نیست و به نظر می رسد که اپل نسخه قدیمی آیفون SE (2020) را متوقف می کند، بنابراین احتمالاً بین این دو انتخاب نخواهید کرد. اگر هنوز از نسخه 2020 راضی هستید، به‌روزرسانی نسبت به مدل قبلی، واقعاً چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. اگر گوشی قدیمی‌تری دارید، البته، SE (2020) یک ارتقاء زیبا است.

آیا فکر می کنید اپل برای تامین بودجه خود برای دو سال آینده به اندازه کافی تلاش کرد؟ و آیا یک SE (2022) برای خود یا خانواده و دوستان دریافت می کنید؟ دیدگاه خود را در مورد این موضوع دقیقاً در زیر با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *