نقد و بررسی موبایل

مقایسه iPhone SE (2022) با iPhone 11

مقایسه iPhone SE (2022) با iPhone 11

معرفی

وقتی صحبت از آیفون‌های مقرون به صرفه به میان می‌آید، SE اولین نامی است که به ذهن ما می‌رسد، اما آیا می‌دانستید که دستگاهی وجود دارد که صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تر، دو دوربینه، Face ID و موارد دیگر را تنها با کمی هزینه بیشتر به شما می‌دهد.

این دستگاه ما آیفون 11 است، با قیمت 500 دلار در سال 2022، فقط کمی بالاتر از قیمت 430 دلار iPhone SE 3 می باشد.

در این مقاله به بررسی تفاوت های این دو می پردازیم و مزایا و معایب هر مدل را بررسی می کنیم. در نهایت، این باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد.

پس بیایید وقت را تلف نکنیم و دقیق تر نگاه کنیم…

تفاوت های آیفون SE (2022) با آیفون 11:
SE جمع و جورتر است و وزن سبک تری دارد
آیفون 11 صفحه نمایش بزرگتری دارد
آیفون 11 دارای Face ID و SE 3 دارای Touch ID است
آیفون 11 دارای دوربین فوق عریض است
آیفون 11 دارای swipe nav و آیفون SE دارای دکمه است
SE ارزان تر است
SE جدیدتر است، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را دریافت می‌کند

Apple iPhone SE (2022)

مزایا

قیمت قابل قبول
سبک، نازک و فشرده
آیفون با حالت کلاسیک دکمه دار
اتصال 5G با پشتیبانی از باند C
پردازنده فوق العاده سریع
دوربین آن برای عکس‌های روزانه، ویدیو عالی است

معایب

احساس قدیمی بودن گوشی، ایجاد می کند
صفحه نمایش LCD به جای AMOLED
صفحه نمایش کوچک برای یک گوشی مدرن
عمر باتری بهبود یافته است، اما هنوز کمتر از حد متوسط است
دوربین فاقد حالت شب است، لنز فوق عریض ندارد
فقط 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه

طراحی و کیفیت نمایش

 

اولین و احتمالاً قابل توجه ترین تفاوت فقط در اندازه این دو است: آیفون SE با صفحه نمایش 4.7 اینچی خود در مقایسه با آیفون 11 بزرگتر، ضخیم تر و حجیم تر با نمایشگر 6.1 اینچی کوچک به نظر می رسد.

نگاهی کوچک به تفاوت بارزشان بی اندازید:

 

iPhone SE (2022)iPhone 11

ابعاد: 5.45×2.65×0.29 اینچ

138.4×67.3×7.3 میلی‌ متر

ابعاد: 5.94×2.98×0.33 اینچ

150.9×75.7×8.3 میلی متر

وزن: 144 گرموزن: 194 گرم

این تفاوت کاملا در اندازه و وزن است، اینطور نیست؟ دوستداران تلفن های جمع و جور از SE فوق العاده راضی هستند!

اگرچه از نظر عملی، هر دو دارای محافظت در برابر آب و گرد و غبار هستند، اما آیفون 11 در واقع گواهی IP68 بالاتری نسبت به IP67 در SE دارد (به این معنی که 11 از لحاظ تئوری می تواند در مقابل آب در عمق بیشتر دوام بیاورد).

اگر برایتان مهم نیست که یک گوشی بزرگتر داشته باشید، آیفون 11 به شما یک صفحه نمایش 6.1 اینچی بسیار مفیدتر در مقایسه با صفحه نمایش کوچک 4.7 اینچی SE به شما می دهد.

متأسفانه، هر دو گوشی از صفحه نمایش LCD استفاده می کنند، که یکی از ویژگی آیفون های ارزان قیمت است. هر دو نیز بسیار رزولوشن کمی دارند، بنابراین اگر دقیق‌تر نگاه کنید متوجه کمی پیکسل‌سازی خواهید شد. و البته، در اینجا انتظار چیزی فراتر از نرخ نوسازی سنتی 60 هرتز نداشته باشید.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

در بخش بیومتریک، داشتن فناوری قدیمی‌تر Touch ID در SE ممکن است در این دوران کووید، زمانی که پوشیدن ماسک هنوز در بسیاری از مکان‌ها ضروری است، محبوب‌تر شود، در حالی که آیفون 11 به Face ID متکی است.

عملکرد و نرم افزار

اپل کمی بر روی سرعت و عملکرد گوشی حساسیت به خرج می دهد، و این عالی است زیرا آیفون SE 3 در واقع عملکرد سریع تری نسبت به آیفون 11 دارد!

البته این به خاطر قدمت گوشی‌هاست: SE تازه وارد در سال 2022 عرضه شده است، در حالی که آیفون 11 در سال 2019 عرضه شد.

در اصل، SE از جدیدترین پردازنده Apple A15 Bionic استفاده می کند و این تراشه A15 می باشد که برای سالهای آینده مرتبط خواهد بود. در عین حال، اگر روی بنچمارک ها وسواس نداشته باشید، واقعیت این است که برای کارهای معمولی و روزمره، به نظر می رسد هر دو گوشی به خوبی عمل می کنند و احتمالاً بلافاصله تفاوت پردازنده ها را متوجه نخواهید شد.

وقتی صحبت از نرم افزار به میان می آید، SE این مزیت را دارد که گوشی جدیدتر است، در حالی که آیفون 11 اکنون چند سال از عمرش می گذرد. در عمل، این بدان معناست که SE برای چند سال بیشتر از آیفون 11 به به روز رسانی نرم افزار ها ادامه خواهد داد.

دوربین

SE در مقایسه با سیستم دوربین دوگانه در آیفون 11 از یک دوربین پشتی تکی برخوردار است، که در آن دوربین دوم یک دوربین فوق عریض است که اغلب برای فضاهای تنگ عالی است.

با این حال، با یک تراشه A15 سریعتر در داخل SE، ترفندهایی مانند Photographic Styles و همچنین موتور Smart HDR 4 وجود دارد که آیفون 11 فاقد آن است که رنگ، کنتراست و نویز را نیز افزایش می دهد.

نمونه های دوربین آیفون SE (2022) در مقابل آیفون 11

iPhone SE (2022)iPhone 11

تفاوت ها در مورد عکس های گرفته شده در روز قطعا بسیار جزئی هستند، اما در مورد عکس های شب چطور؟

آیفون SE (2022) در مقابل عکس های شب آیفون 11

iPhone SE (2022)iPhone 11

عدم وجود حالت شب در دوربین اصلی آیفون SE 3.

در حالی که می‌توانید متوجه تفاوت در تولید رنگ در آیفون 11 شوید که تونالیته‌های اشباع‌تری دارد، تفاوت عمده‌ای در فیلم‌برداری در روز وجود ندارد و هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند.

تفاوت بین این دو با ویدیوهای کم نور بسیار بیشتر مشخص می شود، با این حال، جایی که رنگ های SE کاملاً شسته و رفته و کاملاً واضح و زنده به نظر نمی رسند.

کیفیت صدا

با این حال، فرم کوچکتر SE میزان صدای بلند آن را محدود می کند. ما می گوییم که کیفیت صدا کاملاً بین این دو قابل مقایسه است و هیچ یک از آنها بهترین اجرا کننده نیستند که شما را شگفت زده کنند.

جک هدفون در هیچ کدام از تلفن ها وجود ندارد، باز هم جای تعجب نیست.

عمر باتری و شارژ

یکی از محدودیت‌های اصلی طراحی آیفون SE این است که آنقدر باریک و مینیاتوری است که نمی‌توانید یک باتری غول‌پیکر را درون آن قرار دهید.

چنین مشکلی در آیفون 11 وجود ندارد!

اپل رسما عمر باتری را در ساعت‌ها پخش مداوم ویدیو اندازه‌گیری می‌کند و در اینجا اعداد باتری آیفون SE جدید در مقابل آیفون 11 آورده شده است.

همانطور که می بینید، SE چندان از 11 ضعبف تر نیست، اما اگر بخواهیم واقع گرا باشیم باید قبول کنیم که ایفون 11 قوی تر است. و به خصوص با زمان پخش صدا، که معمولاً با استفاده معمولی نیز مطابقت دارد.

حداکثر سرعت شارژ در هر دو گوشی در حدود 18 وات است و ما توصیه می کنیم شارژر رسمی اپل 20 واتی را تهیه کنید. همیشه عاقلانه است که از شارژر رسمی یا جایگزین های ثابت شده استفاده کنید.

هر دو مدل SE و 11 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و هیچکدام استاندارد مغناطیسی جدیدتر MagSafe را ندارند.

درآخر…

بنابراین… کدام یک انتخاب شما خواهد بود: آیفون SE (2022) یا آیفون 11؟

برای افرادی که زمان زیادی را صرف گوشی خود می‌کنند، آیفون 11 انتخاب معقول‌تری به نظر می‌رسد، البته اگر تنها برای عمر باتری طولانی‌تر باشد، اما مزایای دیگری مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، حرکت حرکتی و دوربین فوق عریض نیز دارد.

با این حال، اگر در سطحی کاملا احساسی بپرسید، احتمالاً می‌شنوید که بسیاری از افراد آرزوی یک گوشی واقعا جمع‌وجور دارند و SE دقیقاً همین است. به علاوه، ارزان‌تر است و عمر باتری آن دیگر چندان بد نیست. و یک دکمه دارد و نوستالژیک است.

بنابراین … کدام یک را انتخاب می کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *