اخبار گوناگون

این عکس شگفت انگیز از خورشید را ببینید (از فاصله 46.6 میلیون مایلی)

عکس شگفت انگیز از خورشید از فاصله 46.6 میلیون مایلی

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی تصویر جدیدی از خورشید را که توسط مدارگرد خورشیدی گرفته شده است، منتشر کرده است. در مجموع، این تصویر ترکیبی از 25 عکس تشکیل شده است که توسط ابزار تصویربرداری فرابنفش مدارگرد هنگام گردش فضاپیما بین خورشید و زمین گرفته شده است.

مدارگرد فضایی در فوریه 2020 به فضا پرتاب شد و ماموریت آن نزدیک‌تر شدن به خورشید از هر فضاپیما قبلی بود. دانشمندان امیدوارند این ماموریت به پاسخگویی به چهار سوال مهم کمک کند. چه چیزی باعث چرخه 11 ساله طلوع و کاهش فعالیت مغناطیسی خورشید می شود؟ چه چیزی لایه بالایی جو آن (معروف به تاج) را تا میلیون ها درجه سانتیگراد گرم می کند؟ چه چیزی باعث ایجاد بادهای خورشیدی می شود؟ چه چیزی باد خورشیدی را به سرعت صدها کیلومتر در ثانیه شتاب می دهد و همه اینها چگونه بر سیاره ما تأثیر می گذارد؟

آخرین عکس ها در فاصله 46.6 میلیون مایلی / 75 میلیون کیلومتری از خورشید گرفته شده اند که تقریباً نیمی از زمین است. برای ثبت کل سطح خورشید، 25 عکس با استفاده از یک تلسکوپ با وضوح بالا در مدت زمان 4 ساعت گرفته شد که هر کدام حدود 10 دقیقه طول کشید.

دانشمندان برای اینکه تصوری از غول پیکر بودن این ستاره حیات بخش در مقایسه با سیاره ما داشته باشند، عکسی از زمین برای مقیاس ارائه کردند که کاملاً کوچک به نظر می رسد. به گفته دانشمندان ESA، تصویر نهایی حاوی بیش از 83 میلیون پیکسل است که 10 برابر بیشتر از بهترین نمایشگرهای 4K است.

از زمان پرتاب، مدارگرد فضایی با موفقیت چندین عکس را به زمین ارسال کرده است، راه خود را در مدار عطارد پیدا کرده است، و در حال ثبت اطلاعات مربوط به ذرات باد خورشیدی است که از خورشید به بیرون سرازیر می شوند.

طی چند سال آینده، مدارگرد خورشیدی همچنان به گرفتن عکس‌های نزدیک از خورشید ادامه می‌دهد و به تدریج جهت آن را تغییر می‌دهد تا بتواند از مناطق قطبی خورشید که تاکنون مشاهده نشده‌اند عکس‌برداری کند. اکتشاف فضا یکی از راه‌هایی است که پیشرفت فناوری دوربین می‌تواند به ما در درک آنچه فراتر از آن است کمک کند و امیدواریم به سؤالاتی که از زمان کشف آن دانشمندان را گیج کرده پاسخ دهیم.

برای به‌روز ماندن از مأموریت مدارگرد خورشیدی، می‌توانید آن را در توییتر دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *