راهنمای خرید

بهترین دوربین های عکاسی اقتصادی (از نگاه DPREVIEW)

320274ee8b7f2e8a82d37d07f64c0e0b

اگر به دنبال یک دوربین با کیفیت هستید، لازم نیست پول خیلی زیادی جمع کنید تا بخواهید بهترین و آخرین مدل دوربین را خریداری کنید. اگر تمامی ویژگی های دوربین برایتان مهم نیست و می توانید برخی از آن ها را فاکتور بگیرید، دوربین هایی هم هستند که کمی قدیمی هستند ولی هنوز کاربردی و ارزان قیمت هستند. ما در این مقاله قصد داریم دوربین های ارزشمند و قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم. از دوربین هایی که قیمت کمتری دارند شروع می کنیم.

dcf702356e8c9c78c3fd3e87f0d8896f

Panasonic Lumix DMC-ZS100

دوربین Panasonic Lumix DMC-ZS100، یک دوربین کامپکت است به همراه یک سنسور و دارای یک لنز با فاصله کانونی معادل 25-250 میلی متر می باشد. این دوربین اندازه کوچکی دارد طوری که در جیب جا می شود، همین خاصیتش باعث شده تا دوربین خوبی برای مسافرت باشد. لنز های این دوربین دیافراگ آرومی دارند به همین خاطر در نور کم به خوبی کار نمی کند ولی هنوز هم یک دوربین کامپکت با سنسور های کوچک است. این دوربین دارای رنگ های بهتر JPEG که مدل های جدید پاناسونیک آن را دارند، نیست.

ZS100 دارای یک صفحه نمایش اصلی است. علاوه براین که این دوربین ویدئو 4K میگیرد، دارای ویژگی های کاربردی مانند Post focus و عکس 4K نیز است. این دوربین به آن دسته از افرادی که دنبال یک دوربین که برای سفر مناسب باشد، می گردند، پیشنهاد می شود.

076db4058c59c7390c4ceec61646ea33

Olympus OM-D E-M1 Mark II

Olympus OM-D E-M1 Mark II شاید بیش از 4 سال عمر داشته باشد ولی شرکت آن با ارائه دادن به روز رسانی فریمورهای جدید، این دوربین را بهتر و بهتر کرده است.

این دوربین قابلیت ثابت کردن تصویر را دارد، یعنی تکان خوردن دوربین را تا 5.5 کاهش دهد و باعث ثابت شدن تصویر شود. کیفیت تصاویر این دوربین بسیار خوب است و همین قضیه باعث به روز رسانی سیستم عامل ها شده است. این دوربین همچنین قابلیت این را دارد که چند بار پشت سر هم و سریع عکس بگیرد: تا 60 فریم بر ثانیه به همراه Single AF و 18 فریم بر ثانیه به همراه AF مداوم. سیستم AF این دوربین بهترین و جدیدترین نیست ولی بسیار کاربردی است.

با وجود این که DCI ویدئو 4K این دوربین بسیار دقیق است، UHD 4K و ویدئو 1080 آن واضح؛ شرکت این دوربین ابزار های بیشتری برای ضبط ویدئو پیشنهاد می دهد.

a6143dafe10eb30e48832f3a092674e0

Canon EOS RP

EOS RP یکی از دوربین های قیمت مناسب تمام قاب بدون آینه در بازار است. از سری ویژپی های آن می توان به اندازه مناسب آن، JPEG های خارج از دوربین آن و فوکوس خود کار آن اشاره کرد. با این که جزو مدل های اولیه بوده، RP آن به خوبی ساخته شده است. زمانی توانایی شارژ کردن پورت USB-C، RP زیاد شد که فقط شارژر های خاصی کار می کردند. باتری دوربین ضعیف است. یک مورد دیگر که باید در نظر گرفت این است که بیشتر لنز های RF-mount بزرگ و همچنین سنگین هستند، همین قضیه باعث شده است که RP دوربین کوچک نباشد.

با این که عکس های JPEG خوب هستند مخصوصا از نظر رنگ، ولی در رقابت با عکس های خام، طرفدار کمتری دارند. قابلیت های ویدئو RP به علت فوکوس خودکار ضعیف و کراپ شدن فیلم 4K خوب نیست. این خیلی بد است زیرا دوربین نقش سوکت های هدفون، میکروفون ورزشی را هم بر عهده دارد. EOS RP پیچیده ترین دوربین در بازار نیست ولی برای استفاده از یک سیستم فول فریم بدون آینه مقرون به صرفه ترین روش و لذت بخش است.

751d8d469b4f5508690047d65cbdac1b

Panasonic Lumix DC-G9

Panasonic Lumix DC-G9 یک دوربین سریع و میکرو چهار سوم رده بالا به همراه سنسور MP20 و همچنین چندین ابزار ویدئویی است. این دوربین دارای قابلیت ثابت کردن تصویر را دارد  و می تواند لرزش دست را تا 6.5 کاهش دهد. با وجود لنز های compatible، این دوربین می تواند با فوکوس خودکار تا 20 fps  عکس برداری کند. کیفیت فیلم برداری این دوربین تا 4K/60P افزایش پیدا کرد است. و همینطور ویژگی های نمایشگر های Waveform، ضبط V-Log و خروجی 10 بیتی 4:2:2 نیز به آن اضافه شده است.

G9 با بدنه mag-alloy و ضد آب، کیفیت عالی دارد. کنترل های این دوربین قابل تنظیم هستند، منظره یاب آن بزرگ و قوی است و صفحه نمایش لمسی آن واکنش پذیر است. جک های میکروفون و هدفون آن در اسلات SD دو گانه و یک پنل اطلاعات LCD هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *