اخبار دوربین دیجیتال, اخبار گوناگون

دوربین های الیمپوس با سال ها خاطره به پایان رسیدند

دوربین های الیمپوس با سال ها خاطره به پایان راه رسیدند

الیمپوس، شرکت بزرگ تولید دوربین و عدسی اعلام کرد که به ساخت دستگاه و تجهیزات عکاسی پایان می‌دهد. دوربین‌های کوچک دیجیتال و  تلفن‌های هوشمند بازار را برای شرکت‌های تولید دوربین تنگ کرده‌اند.

شرکت ژاپنی المپوس چهارشنبه (۲۴ ژوئن) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که به خط تولید دوربین عکاسی پایان می‌دهد.

این شرکت به مجموعه تولیدی صنایع ژاپن واگذار شده و از پایان سال جاری میلادی (دسامبر ۲۰۲۰) تمام فرآورده‌های آن زیر پوشش آن مجموعه با برندهای OM-D و Zuiko عرضه می‌شود.

شرکت الیمپوس که یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان دوربین و تجهیزات عکاسی بود به کار خود پایان میدهد. دوربین های کامپکت و گوشی های موبایل شرایط را برای این شرکت تولید کننده سخت کرده اند.

این شرکت ژاپنی در چهارشنبه 24 ژوئن در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت خط تولید دوربین عکاسی خود را متوقف خواهد کرد. همچنین این شرکت به مجموعه صنایع ژاپن واگذار شده و از پایان سال جاری میلادی ( دسامبر 2020 ) تمام خدمات و محصولات تحت پوشش آن با برندهای OM-D و Zuiko عرضه میشود

درباره الیمپوس بیشتر بدانیم

شرکت الیمپوس با 84 سال قدمت یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان تجهیزات عکاسی است که از سال 1936 در این زمینه فعالیت میکرد و دوربین های بسیار خوبی تولید میکرد.

الیمپوس دوربین های حرفه ای و بسیار عالی ای را در طول زمان فعالیت خود به بازار عرضه کرده بود که در کشور خودمان ایران نیز طرفدار های بسیار زیادی داشت، شاید این مقدار نسبت به کانن و نیکون کمتر بود اما این برند خاص طرفدار های خود را داشت.

شرکت الیمپوس با ورود دوربین های دیجیتال کامپکت و گوشی های موبایل شرایطی سختی براش ایجاد شد، سخنگوی این شرکت در روز سه شنبه 23 ژوئن گفت که با ورود این دستگاه ها تولید و رقابت برای شرکت های عکاسی که بصورت قدیمی یا سنتی کار میکنند بسیار سخت شده و دیگر امکان ادامه به این شکل نیست.

همچنین جدا از فعالیت در زمینه تولید دوربین های عکاسی الیمپوس یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین عکاسی بود که لنزهای عالی با کیفیت بسیار بالا میساخت، در مورد اینکه آینده این شرکت به چه صورت خواهد بود و مشتریان این شرکت به چه صورت خدمات خواهند گرفت هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

طبق خبرهای رسیده در حال حاضر الیمپوس میخواهد بر روی تولید عدسی و میکروسکوپ فعالیت بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *