نقد و بررسی دوربین

بررسی تخصصی Nikon D6

lazy

دوربین نیکون D6 جدیدترین  DSLR مدل فول فریم با سرعت بالا و اسپرت نیکون است و ما این شانس را داشتیم که شخصا در نمایشگاه عکس عروسی و پرتره 2020 در لاس وگاس این مدل را بررسی کنیم. در حالی که دوربین استفاده کاربردی دارد، ما به هیچ وجه مجاز به گرفتن هیچ تصویری با آن نبودیم. فقط تصاویری که با این دوربین گرفته شده بود را مشاهده کردیم. بیایید نگاه دقیق‌تری به این دوربین داشته باشیم.

پشت لنز، نحوه حمل و دکمه‌های کاربردی جلو

جای تعجبی نیست که نیکون سیستم پیچیده‌ای ندارد. به عنوان کسی که از D5  استفاده زیادی کرده است، می‌توانم تأیید کنم که نحوه نگه‌داشتن و حمل D6  مشابه با دوربین‌هایی است که قبلا استفاده شده و بسیار راحت است. دکمه‌های کاربردی جلوی آن برای دسترسی آسان بسیار مناسب هستند. در حالی که ما نتوانستیم لنز را از قسمت پیش تولید این محصول خارج کنیم، D6  با همان وضوح تصویر 20.8 مگاپیکسلی D5  وارد بازار شده است، اما یک پردازنده جدید Expeed 6  عکاسی پشت سر هم را تقویت می‌کند و به عملکرد بالایISO ، خصوصاً عکاسیJPEG  کمک می‌کند.

 

صفحه بالایی دوربین

نحوه کنترل صفحه بالای دوربین کاملاً شبیه به D5  است اما اگرچه می‌بینیم در حال حاضر یک پوشش پلی کربنات در اطراف فلش  hotshoe در اطراف کفشک دوربین سر دوربین وجود دارد که احتمالاً آنتن‌های بی‌سیم دوربین را در خود جای داده است. در ناحیه چپ قسمت بالا، کنترل کننده ‘Mode – BKT – Metering’  کمی بزرگ‌تر از آنچه در D5  مشاهده شده، قرار دارد.

صفحه عقب دوربین

به همین ترتیب قسمت عقب دوربین نیز برای کاربران قبلی سری Dx  آشنا خواهد بود. وقتی D6  و D5  را در کنار هم قرار داده و مقایسه می‌کنیم، تنها تفاوت قابل توجه، طرح یک نماد میکروفون توسط دکمه Fn3 در گوشه پایین سمت چپ است. این طرح بدان معنی است که احتمالاً یک دکمه پیش فرض برای ضبط یادداشت‌های صوتی به همراه ضبط تصاویر است.

 

درگاه‌های جانبی نیز جالب به نظر می‌رسند، اما یک تغییر ایجاد شده است. جک هدفون و پورت‌های HDMI  موقعیت‌های تعویض شده، اما به احتمال زیاد این جابجایی به سمت بالا نیست. ایجاد تغییر فقط به خاطر نمود تغییر در محصول همیشه عاقلانه‌ترین انتخاب در مورد این نوع دوربین نیست. بسیاری از کاربران انتخاب سهوی داشته و بلافاصله دقیقاً مانند D5  و D4S  قدیمی‌تر خود آن را تنظیم می‌کنند و عکاسی را آغاز می کنند. این نوع متخصصان به ندرت قصد برنامه ریزی مجدد حافظه جانبی را دارند.

اسلات کارت

Nikon D6 اولین دوربین این سری از دوربین‌ها است که از استفاده کارت‌هایCompactFlash  به طور کامل جلوگیری می‌کند. در حالی که D5  می‌تواند با کارت‌های CF  دوگانه یا XQD  پیکربندی شود، D6  فقط با کارت‌های CFExpress  دوگانه تطابق دارد. از نظر ما این یک حسن است؛ در واقع این کارت‌ها با دوام و فوق العاده سریع هستند.همچنین به ما اطمینان داده شده است كه دوربین‌های نمونه تولیدی بدون نوار گافر ارسال می‌شوند (برای جلوگیری از نمایش دادن حضار در کارت، برای عکس‌های آزمایشی غیر مجاز).

 

فوکوس خودکار نمایاب

بررسی در این قسمت از دوربین نیکون نشان می‌دهد که بیشترین تلاش خود را متمرکز کرده است. سیستم فوکوس خودکار در منظره یاب نوری کاملاً جدید است و دارای 105 امتیاز است که همه از نوع متقاطع هستند و از آنچه به عنوان “طبقه بندی سه سنسور” نامیده می‌شود، استفاده می‌کنند. سطح پوشش شباهت زیادی با  D5  دارد، اگرچه نیکون ادعا می‌کند که سطح پوشش  1.6 برابر متراکم‌تر ازD5  است. فیلترهای کلی دوربین به پایین‌تر از  EV  -4 حساس و سنسور مرکزی آن به EV   -4.5  حساس است.

 

در بررسی تخصصی با D6  و لنزهای جدید AF-S 120-300mm F2.8  که در اسلاید نمایشی جداگانه برای شما ارائه خواهیم داد)، این نکته قابل توجه است که سرعت فوکوس این دوربین از هر دو جهت نزدیک به دور بسیار چشمگیر بوده و با توجه به بررسی تصویر “نسخه‌ی نمایشی” بر روی صفحه نمایش عقب، فوکوس با دقت بالایی انجام می‌شود. مدل D5  گاهی اوقات به‌عنوان معیاری برای عملکرد فوکوس خودکار مطلق در نظر گرفته می‌شود و اگر نیکون در تولید مدلD6  گزینه‌های بهتری را ایجاد کند، این یک موفقیت چشمگیر است. هنگامی که یک بررسی کامل در این بخش انجام می‌دهید، انتظار می‌رود تست‌های AF  ورزشی زیادی را در دنیای واقعی داشته باشید.

اتصال بی سیم، صفحه نمایش عقب و عکاسی پشت سر هم

نیکون D6  دارای بخش اتصال بی سیم داخلی است که احتمالاً توسط کاربران مورد استقبال خوبی قرار گرفته است ( با توجه به این ویژگی دیگر مجبور به اتصال لوازم جانبی گران قیمت خارجی نیستید). با مخفی سازی در پایین صفحه، می‌توانید ببینید که دوربین با حداکثر سرعت جدید خود به‌صورت عکاسی پشت سر هم در 14 ثانیه با فوکوس خودکار و قرار گرفتن در معرض خودکار تنظیم شده است. در این وضعیت، هنگامی که در گرفتن تعداد معدودی از شات‌ها درست عمل نمی‌کند، از خاموش شدن دوربین جلوگیری شده و به‌ خوبی کنترل می‌شود و هنوز هم برای عکاسی در بسیاری از موقعیت‌ها، 14 فریم در ثانیه، بسیار سریع انجام می‌شود.

صفحه نمایش عقب مانند مدلD5  حساس به لمس است، اما دارای قابلیت جدید “گرد آوری” در بخش بازپخش است که گزینه‌های اتصال را در آنجا ایجاد می‌کند تا فرایند ارسال تصاویر پس از انجام آن‌ها ساده شود.

بررسی تخصصی Nikon D6  در WPPI

دوربین نیکون مدل D5  مدت‌ها است که دوربین مورد علاقه من برای فیلمبرداری حرفه‌ای است و هنوز هم یکی از گزینه‌های برتر من برای عکاسی عروسی است. همچنین  انتظار داریم که مدلD6  هم در رده دوربین‌های سری خود باشد. اگر سیستم فوکوس اتوماتیک منظره یاب بتواند حتی در نور کم حتی کاربران را به نتایج مطلوب برساند، این یک مزیت عالی برای عکاسی مناسب‌های عروسی و رویدادهای دیگر خواهد بود. از این گذشته، به دلیل وجود چنین مزایایی از این دوربین جهت نمایش در نمایشگاه عکس عروسی استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *