آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

سه راه برای استفاده از نورهای RGB در عکاسی پرتره

lazy

چراغ های  RGB LED جزو یکی از فناوریهای نسبتاً جدید در عکاسی به شمار می آید که می تواند تاثیر فوق العاده بر روی طرح نهایی عکاسان داشته باشد، پیش از این، بسیاری از عکاسان برای تغییر رنگ پرتره های خود مجبور بودند از روش های مختلفی استفاده کنند که یکی از این روش ها استفاده از فلش بود که به وسیله آن رنگ های متفاوت بسیار زیادی به پرتره ها اضافه میشود.

عکاسان هنوز هم از این روش استفاده می کنند زیرا در نهایت نتیجه قابل قبولی خواهد داشت اما اینکه شما بتوانید چند رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید می تواند جلوه و زیبایی خیلی خاصی به پرتره شما بدهد. ما در این مطلب قصد داریم چند روش مختلف را برای استفاده از چراغ های RGB LED در عکاسی به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا در زیر در رابطه با ۳ روش مختلف استفاده از این چراغ ها را در کارهای پرتره به شما معرفی کنیم.

1. تغییر رنگ پس زمینه:

ساخت پس زمینه های مختلف با طرح ها و رنگهای متفاوت می تواند کاری خسته کننده باشد و همچنین این که به فضای زیادی نیاز دارد، پیشنهاد ما به شما این است برای اینکه بتوانید یک پس زمینه متفاوت داشته باشید از چراغهای  RGB LED استفاده کنید برای استفاده از این چراغ ها بهتر است که آنها را بر روی یک پس زمینه سفید تنظیم کنید و سپس رنگهایی را که می‌خواهید با یکدیگر ترکیب کرده و یک پس زمینه متفاوت و رنگی مشاهده کنید.

بسته به اندازه و تعداد چراغ هایی که استفاده می کنید ممکن است در برخی از قسمت ها نورپردازی شما کمی خوشایند به نظر نرسد لازم نیست نگران باشید در چنین مواقعی باید با یک بررسی دقیق جایگذاری چراغ ها را تغییر دهید و یا حتی رنگ هایی را که انتخاب کرده اید اصلاح کنید.

34f98c7c5d7063181da890ea8d25265a

48d4167a0f3bc10686a1ad20a8008c73

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه که بسیاری از این چراغ ها دارند توانایی چرخش آنها می باشد در واقع شما می توانید با هر سرعتی که دوست دارید آنها را برای چرخش آماده کنیم و از این روش می توانید برای انواع و اقسام پس زمینه ها استفاده کنید.  هنگامی که از این روش استفاده می کنید دیگر لازم نیست که نگران عکس های خود باشید زیرا شما می توانید با پس زمینه های رنگی مختلف عکس های متفاوتی بگیرید در واقع با استفاده از این روش به راحتی می توانید در طی چند دقیقه عکسهای با زمینه‌های مختلف بگیرید و سپس متوجه تأثیرگذاری این چراغ ها بر روی پرتره های خود خواهید شد.

2. استفاده از رنگ ها به طور مستقیم:

یکی دیگر از راه هایی که می تواند باعث منحصربه‌فرد شدن کار شما شود اضافه کردن مقداری رنگ به صورت مستقیم بر روی سوژه می باشد که بسیاری از عکاسان پرتره از این روش استفاده می کنند. زیرا برخی از رنگ ها هنگامی که به صورت مستقیم بر روی سوژه تابیده می شوند نتیجه بهتری خواهد داشت.

در صورت لزوم، رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ترکیب رنگها را به دیگر مطابقت دهید، شما با آزمایش کردن می‌توانید از اشتباهاتی که در نهایت ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کنید.

85c4ef2f7a943600c97b5903247567b7

be26abe76fb5c8a4921cf9d3e865b454

06a50e3f66db4a334202d3adfd31c589

5513c36e7c334dd20ab0ffeac130dca8

3. نورها را به صورت عملی به صحنه خود اضافه کنید

یک راه بسیار عالی برای خلق کردن و اضافه کردن یک شیء جدید در پرتره ها می تواند استفاده از چراغ ها در قاب باشد. این کار می تواند به بیننده یک حس واقع‌گرایانه منتقل کند زیرا شما کمی از فضای استودیو خود را به بیننده در این پرتره نشان داده اید.

اگر شما از یک پالت رنگی خاص در عکس های خود استفاده کنید وسعی کنید آن را با رنگ‌های دیگر ادغام کنید و همزمان از چراغها در قاب اصلی استفاده کنید در واقع یک منظره کلی از تصویر پرتره را به بیننده نشان داده اید، توجه داشته باشید که اگر نور در پرتره شما وجود نداشته باشد ممکن است کمی سردرگمی برای بیننده به وجود آید که چرا در تصویر تنها از یکسری تناژ های رنگی استفاده شده است.

da3fde159d754a2555eaa198d2d105b2 454cecc4829279e64d624cd8a8c9ddf1

نتیجه گیری:

با استفاده از چراغ ها در پرتره های خود و ترکیب آنها با روش های قدیمی می توانید یک پرتره متفاوت داشته باشید به عنوان مثال: می توانید در تصاویر خود از رنگ‌های متفاوتی استفاده کنید مثلاً یک رنگ صورتی را به گوشی از تصویر اضافه کرده تا ببینید عکس شما در نهایت چه تغییری می کند و یا اینکه مقدار کمی رنگ آبی به چهره سوژه خود اضافه کنید یا نور سفید و رنگی را درون قاب بتابانید سپس ببینید که پرتره های شما با یکدیگر چه تفاوتی دارند، استفاده از نور در پرتره نیاز به آزمایش و خطا دارد تا بتوانید در نهایت پرتره های خاص و متفاوت خلق کنید.  استفاده از نورپردازی می تواند توانایی خلق آثار هنری جدید را به شما بدهد اما زمانی که شما هنوز از روش‌های قدیمی در عکاسی استفاده میکنید قطعاً می توانید یک پرتره منحصر به فرد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *