آموزش عکاسی دیجیتال

آموزش استفاده از 5 نورپردازی مختلف برای عکاسی پرتره حرفه ای

lazy

در این ویدئو که توسط COOPH Master Chrissie White تهیه شده که در آن شما 5 روش نورپردازی صحنه برای عکاسی پرتره را خواهید دید.

 

در اینجا 5 نکته وجود دارد :

1 – نور طبیعی و رفلکتور – Natural Light and Reflector

مدل خود را کنار پنجره قرار دهید و رفلکتور را در قسمت مقابل قرار دهید تا نور متعادلی ایجاد شود، برای داشتن تصویری بهتر با نور ملایم هنگامی که نور بصورت مستقیم از پنجره نمیتابد عکاسی کنید.

2 – نور کناری – Side lighting

یک نور را در یک طرف مدل خود قرار دهید و یک صفحه مشکی را مقابل آن قرار دهید، این صفحه مشکی باعث سایه افتادن روی یک طرف صورت مدل شما شده اگر نمیخواهید همچین حالتی پیش بیاید یک صفحه سفید ( رفلکتور ) روبروی آن قرار دهید که بازتاب نور انجام گیرد، در این حالت سایه بصورت کامل روی نیمه صورت نخواهد افتاد.

3 – نورپردازی پروانه ای – Butterfly lighting

نورپردازی پروانه ای معمولا برای روشنایی کامل صورت مدل استفاده میشود، یک نور را در مقابل و بالای سوژه قرار دهید، همچنین شما نیز میتوانید یک رفلکتور را پایین صورت سوژه قرار دهید تا نور بصورت کامل روی صورت سوژه بتابد.

4 – تقسم نور – Split lighting

این نورپردازی دراماتیک و زرق و برق دار است و برای عکاسی ورزشکاران و یا مدل استفاده میشود، 2 نور در حدود زاویه 45 درجه پشت مدل قرار میدهیم، برای کاهش درام بودن تصویر و ایجاد تغییرات جزئی از نورپردازی پروانه نیز میتوانیم استفاده کنیم و یک نور را مقابل سوژه همانطور که در قسمت بالا گفته شد قرار دهیم.

5 – نور پس زمینه Backlighting

نور خود را در پشت مدل قرار دهید تا سوژه / مو و لبه نوری ایجاد شود یک نور دیگر یا رفلکتور نیز مقابل سوژه قرار دهید تا سایه روی صورت سوژه نباشد یا خیلی تاریک نباشد. برای اضافه کردن رنگ های مختلف میتوانید از ژل / فیلتر های رنگی استفاده کنید، همچنین میتوان از سلفون استفاده کرد و آن را بصورت دستی رنگ نمود.

برای اضافه کردن رنگ و درام، ژل های رنگی را به نور اضافه کنید. از سلوفان یا ژل استفاده کنید. مراقب باشید از چراغ گرم هر چند.

نکته: به چشمان مدل نگاه کنید تا ببینید عکاس از چه نورپردازی ای برای ثبت تصویر استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *